مدیرکل بازرسی استان سمنان:

این سازمان می‌تواند دو سه سال یکبار یک دستگاه را بازرسی کند

مدیرکل بازرسی استان سمنان با بیان اینکه این سازمان می‌تواند دو سه سال یکبار یک دستگاه را بازرسی کند گفت: این امر بین ادارات کل و دستگاه‌ها به صورت چرخشی اعمال می‌شود.

این سازمان می‌تواند دو سه سال یکبار یک دستگاه را بازرسی کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت الاسلام موسی فتوحی مدیرکل بازرسی استان سمنان در نشستی با مدیرکل و کارکنان تبلیغات اسلامی استان گفت: توسعه و پیشرفت توسط منابع انسانی و پول به وجود می‌آیند و این دو ابزار با محوریت نظارت درست هدایت می‌شوند وگرنه اگر نظارت حذف شود، انحراف در هر دو منبع توسعه ساز رخ می‌دهد.

وی افزود: همه کار نظارت این است که از هرگونه انحراف در به کارگیری از منابع انسانی و مالی جلوگیری کند اما متأسفانه در هر دو منبع توسعه ساز در کل کشور دچار انحراف هستیم هم در به کارگیری منابع انسانی از جذب تا آموزش و هم در منابع مالی.

حجت الاسلام فتوحی با بیان اینکه در کل اروپا که به قاره سبز معروف است طی یکسال پیش به تعداد انگشتان دست آتش‌سوزی جنگل‌ها را شاهد نبوده‌ایم، ابراز کرد: در کشورمان و فقط در یک استان کوچک مانند گلستان طی سال گذشته ۳۰۰ مورد آتش سوزی طبیعت را شاهد بوده‌ایم که عمده آنها نیز قصور انسانی دارد و این نشان می‌دهد که بعضی مردم توجه لازم را به جنگل ندارند.

مدیرکل بازرسی استان سمنان با بیان اینکه حضور هیئت بازرسی در برنامه‌ای به معنای وجود یک سو جریان در دستگاهی نیست، تاکید کرد: این سازمان می‌تواند دو سه سال یکبار یک دستگاه را بازرسی کند و این امر بین ادارات کل و دستگاه‌ها به صورت چرخشی اعمال می‌شود.

حجت الاسلام فتوحی با بیان اینکه ۲۱۰ دستگاه مشمول نظارت در سطح استان سمنان وجود دارد، بیان کرد: طبیعی است که حداکثر برنامه‌های بازرسی موردی در ۵۰ یا ۶۰ دستگاه در طول سال اجرا شود در نتیجه هر سه یا چهار سال یکبار می‌توان ادعا کرد که تمام دستگاه‌های قابل بازرسی استان نظارت شده‌اند و از سوی دیگر دستگاه‌های زیرمجموعه دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ساز و کار مخصوص خود را دارد و برای نظارت باید از پیش استعلام صورت گیرد که اگر اجازه ورود داده شد، بازرسی صورت گیرد.

انتهای پیام / گ 

وجود ۲۱۰ دستگاه قابل نظارت در استان سمنان

برچسب ها: بازرسی ، قوه قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.