مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل هنگام گشت زنی و کنترل‌های روزانه موفق به کشف محموله لاستیک‌های فرسوده جمع آوری شده برای سوزاندن، شد.

لاستیک‌های فرسوده آماده سوزاندن در حاشیه کمربندی زاهدان کشف شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: افراد سودجو اقدام به انتقال لاستیک‌های فرسوده به حاشیه کمربندی شهر زاهدان به منظور سوزاندن آن‌ها با هدف جمع آوری سیم‌های فلزی درون لاستیک‌ها کرده بودند که خوشبختانه با حضور به موقع یگان حفاظت اداره کل در این محل از آلودگی محیط زیست جلوگیری شد.

وی گفت: لاستیک سوزی علاوه براثرات مخرب بر محیط زیست، در کوتاه مدت اثرات حاد و در دراز مدت اثرات مزمن بر سلامتی انسان دارد که شدت این اثرات سوء بسته به زمان قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها و غلظت آن‌ها است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تحریکات پوستی، چشمی، تاثیرات سوء تنفسی و ... اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: افراد متخلف با اخذ مدارک برای تشکیل پرونده و رسیدگی به جرم به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: لاستیک‌ها از مواد پلیمری تشکیل شده‌اند که به راحتی در طبیعت تجزیه نمی‌شوند و سوزاندن آن‌ها خطرات جدی برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها دارد.

پورمردان گفت: بر اثر سوزاندن لاستیک‌ها ترکیبات متعددی از آلاینده‌ها حاصل می‌شود که از مهمترین آن‌ها اکسید‌های گوگرد SOX، اکسید‌های نیتروزن (N ۰ X)، اکسید‌های کربن CO، هیدروکربن‌های فرار (VOCS)، دی اکسین ها، فوران‌ها و فلزات سنگین است.

انتهای پیام/ع

انتقال لاستیک‌های فرسوده به حاشیه کمربندی شهر زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار