اطلاعیه روابط عمومی سازمان زندان‌ها در خصوص فوت یکی از زندانیان در مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ

روابط عمومی سازمان زندان‌ها در پی وقوع حادثه ضرب و جرح یکی از زندانیان در مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ در تاریخ ۲۰ خرداد سال جاری توسط ۲ تن از زندانیان و فوت این زندانی اطلاعیه‌ا‎ی صادر کرد.

اطلاعیه روابط عمومی سازمان زندان‌ها در خصوص فوت یکی از زندانیان در مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روابط عمومی سازمان زندان‌ها در پی وقوع حادثه ضرب و جرح یکی از زندانیان در مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ در تاریخ ۲۰ خرداد سال جاری توسط ۲ تن از زندانیان و فوت این زندانی اطلاعیه‌ا‎ی صادر کرد.

سازمان زندان‌ها اعلام کرد: در پی وقوع حادثه ضرب و جرح یکی از زندانیان در مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ در تاریخ ۲۰ خرداد سال جاری توسط ۲ تن از زندانیان که پس از اعزام مصدوم به بیمارستان خارج از زندان متأسفانه فوت نمود، بدینوسیله توضیحات لازم به محضر ملت شریف ایران می‌رسد:

۱) مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ در حال حاضر محل نگهداری تعدادی از متهمان و محکومان جرائم علیه اشخاص، جرائم علیه اموال و مالکیت و جرائم علیه امنیت و آسایش عمومی می‌باشد، لذا طرح این موضوع که آن ندامتگاه صرفاً محل نگهداری زندانیان خطرناک باشد موضوع صحیحی نیست.

۲) از گذشته تاکنون موضوع تفکیک محکومان از متهمان و طبقه بندی زندانیان بر اساس نوع جرائم آنان، اجرا گردیده است، لذا این تصور که زندانیان جرائم امنیتی با سایر مجرمین از جمله افراد شرور و خطرناک در یک مکان و در کنار یکدیگر نگهداری می‌شوند امری نادرست است.

۳) در حادثه اخیر، محل نگهداری زندانی مقتول علیرضا شیرمحمدعلی متهم به جرائم امنیتی در کنار سایر متهمان جرائم امنیتی بوده و در نتیجه سایر متهمان و محکومان جرائم دیگر در این محل حضور نداشتند.

۴) زندانی متهم به قتل بنام م. خ. به همراه زندانی دیگر به نام م. ش. به دلیل تخلفات داخل زندان، به طور کاملاً مجزا در محل مستقل نگهداری می‌شدند، هرچند این محل دارای هواخوری مشترک با محل نگهداری متهمان امنیتی بوده ولیکن نحوه استفاده و دسترسی به هواخوری در ساعات مشخص به صورت مستقل صورت می‌گرفته است.

۵) در روز حادثه، برای رفع ایراد سیستم فاضلاب بهداشتی محل نگهداری دو نفر فوق الذکر، نامبردگان به هواخوری هدایت، که در همین اثنا با گشوده شدن درب محل نگهداری زندانیان امنیتی برای توزیع غذا، متهمان به دلیل حضور در هواخوری از فرصت پیش آمده سوء استفاده نموده و به سرعت وارد حریم نگهداری زندانیان امنیتی شده و ظرف مدت زمانی کمتر از دو دقیقه، علیرضا شیرمحمدعلی را مورد ضرب و جرح قرار داده که نهایتاً با حضور عوامل زندان و انتقال مصدوم به بیمارستان خارج از زندان، اقدامات پزشکی فاقد نتیجه بوده و نامبرده در بیمارستان فوت می‌نماید.

لازم به ذکر است علاوه بر پیگیری جرائم متهمان مذکور، بلافاصله موضوع قصور یا تقصیر احتمالی مأمورین و مسئولین مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ در دستور رسیدگی قرار گرفته که نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد گردید.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار