جنرال موتورز تایرهای توخالی و بدون هوا تولید می‌کند +تصاویر

شرکت جنرال موتورز به همراه میشلن درصدد انجام آزمایش‌های نهایی خود برای استفاده گسترده از تایر‌های بدون هوا هستند.

جنرال موتورز تایرهای توخالی و بدون هوا تولید خواهد کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیق و بررسی برروی ساخت تایر‌های بدون هوا چندسالی است که مطرح شده و نمونه‌های زیادی از این مدل نیز تولید و مورد آزمایش قرار گرفته است، اما به نظر می‌رسد همکاری جنرال موتوز و شرکت تایر میشلن سرانجام به تولید نمونه کاربردی و قابل استفاده از نوع تایر‌ها منجر شود.

این دو شرکت با همکاری یک دیگر در حال آزمایش فناوری UPTIS (سیستم تایر‌های حفره‌دار منحصر‌به‌فرد) برروی سری جدیدی از تایر‌های تولیدی میشلن هستند که تاکنون در بررسی‌ها عملکرد مثبتی داشته و قرار است برروی سری خودرو‌های الکتریکی شورولت Bolt که در ادامه سال به بازار می‌آیند، مورد استفاده قرار گیرد. آزمایش این تایر‌ها در محیط‌های واقعی و طبیعی در دستور کار جنرال موتورز قرار گرفته تا این شرکت از توانایی و عملکرد تایر‌های بدون هوا تولیدی اطمینان کامل را بدست آورد و در سال ۲۰۲۴ از این تایر‌ها در خودر‌های معمولی و تولیدی خود استفاده کند.

تایر‌های بدون هوا درواقع بدون نیاز به تنظیم باد یا موارد اینچنینی در تابستان و زمستان کار می‌کنند، ساختار اینگونه محصولات به شکلی است که درون تایر حفره‌های زیادی تعبیه شده، اما استقامت تایر با پلاستیک‌های مستحکم و با حالت ارتجاعی تضمین می‌شود، به این ترتیب خودرو نیز علاوه بر سیستم تعلیق در تایر‌های خود نیز حالت فنری و بالانس را داشته و این مورد می‌تواند به کاهش تکان‌های خودرو کمک شایانی کند. همچنین در این مدل تایر‌ها دیگر از ترکیدگی لاستیک خبری نیست، این مورد خود از بسیاری از تصادفات و واژگونی‌های خودرو به این دلیل پیشگیری می‌کند، راننده نیز با استفاده از تایر‌های بدون هوا دیگر نگران بریدگی، پارگی و سوراخ شدن تایر و لاستیک خود نخواهد بود و در واقع پنچری لاستیک کاملا به صفر می‌رسد.

جنرال موتورز تایرهای توخالی و بدون هوا تولید خواهد کرد

جنرال موتورز تایرهای توخالی و بدون هوا تولید خواهد کرد

با استفاده از تایر‌های UPTIS می‌تواند از دورریخته شدن لاستیک‌های پاره یا صدمه دیده جلوگیری کند، با این حساب در مقیاسی بزرگ، تعداد لاستیک‌های وارد شده به طبیعت، دورریخته شده و تجزیه شده به شدت کاهش پیدا می‌کند و از این رو این فناوری را می‌توان حامی محیط زیست نامید. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این تایر‌ها عدم نیاز به تایر یدکی و ایجاد فضای تایر یدکی در خودرو است که می‌شود در آینده استفاده‌های بهینه‌تری از این فضا کرد. وزن این نوع تایر‌ها نیز سبک‌تر است و وزن کلی خودرو را نیز پایین می‌آورد.

جنرال موتورز تایرهای توخالی و بدون هوا تولید خواهد کرد

جنرال موتورز تایرهای توخالی و بدون هوا تولید خواهد کرد

مدیران جنرال موتورز در مصاحبه‌های خود از تولید این نوع تایر‌ها و همکاری با میشلن ابراز خرسندی کردند و امیدوارند این فناوری به زودی تجاری شود.


بیشتر بخوانید:مرسدس AMG GT R با تیونر G-Power، جذاب‌تر و قدرتمندتر از گذشته می‌شود 


انتهای پیام/

تایرهای توخالی و بدون هوا جنرال موتورز

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار