کنترل فشار خون بیش از ۲۰۰ نفر در پژوهشکده علوم تولید مثل یزد/ فشار خون بالا بارداری را به تعویق می‌اندازد

معاون پژوهشکده بین المللی علوم تولید مثل یزد گفت: فشار خون بالا بارداری را به تعویق می‌اندازد.

دکتر علی محمد عبدلی معاون پژوهشکده بین المللی علوم تولید مثل یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  با اشاره به این که ۵۰ درصد افرادی که فشارخون بالا دارند دارو مصرف نمی‌کنند و ۶۰ درصد افراد بیمار از بیماری پر فشاری خون خود اطلاع ندارند، گفت: فشار خون بالا ارتباط مستقیم با سکته مغزی، قلبی و نارسایی کلیه دارد و عوارض فشار خون بالا به عنوان عامل ثانویه در بارداری و نازایی خانم‌ها نقش دارد.

معاون پژوهشکده بین المللی علوم تولید مثل یزد ادامه داد: فشار خون در نازایی و باروری افراد تاثیر گذار است و حتی فشار خون بالا می‌تواند باعث شود بارداری فرد با تعویق، دارو و یا درمان انجام شود و حتما فردی که در قبل از بارداری فشار خون بالا دارد و یا در دوران بارداری به پر فشاری خون دچار می‌شود، برای حفظ جنین و خود باید تحت مراقبت و درمان باشد.

عبدلی خاطر نشان کرد: اهمیت موضوع سبب شده تا کارکنان پژوهشکده بین المللی علوم تولید مثل یزد و مراجعه کنندگان به این مرکز، به بسیج ملی کنترل فشارخون بپیوندند و تا ۲۷ خرداد ماه، ۲۵۳ نفر از مراجعین این مرکز غربالگری شده اند.

گفتنی است، طرح بسیج ملی کنترل فشارخون از ۲۷ اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در ۳۱۳ ایستگاه ثابت و سیار و ۲۲۴ واحد فعال خانه بهداشت استان یزد اغاز شده است و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ص

فشار خون بالا در نازایی و باروری افراد تاثیر گذار است

برچسب ها: سلامت ، تولید مثل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار