افزایش سه هزار هکتاری جنگل‌های دست کاشت در بافق

فرماندار بافق گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با منابع طبیعی در یک برنامه زمان بندی مشخص سطح جنگل‌های دست کاشت در بافق به ده هزار هکتار افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد, محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در حاشیه بازدید از منطقه گودگوار جنگل‌های دست کاشت در شهرستان را حدود ۷هزار هکتار بیان کرد و افزود:با منابع طبیعی در حال رایزنی و همکاری هستیم که در برنامه زمان بندی مشخص این میزان را به ده هزار هکتار افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در ورودی شهر ۵هزارو ۷۰۰هکتار از این جنگل‌ها برای جلوگیری از ورود ریز گرد‌ها و ماسه به ریل وجود دارد تصریح کرد:منطقه جنگل دست کاشت گودگوار مکان یابی خوبی داشته است و باعث شده از ورود ریز گرد‌ها به مناطق زیستی جلوگیری شود.

فرماندار بافق ادامه داد:در این منطقه تاکنون ۳هزارو ۷۰۰هکتار عملیات بیولوژیکی برای آن تعریف شده و یکهزارو ۷۰۰هکتار هم کشت و نهال کاری شده است.

زاده رحمانی همچنین وسعت شهرستان بافق را حدود یک میلیون هکتار برشمرد و خاطر نشان کرد:از این میزان ۴۰۰هکتار آن بیابان است که خوشبختانه به علت مطلوب بودن سطح آب‌های زیرزمینی به کاهش آب مصرفی برای ابیاری گیاهان کمک می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان یزد هم گفت:۵۰۰ هکتار عملیات نهال کاری برای بافق منظور شده است که در شش ماهه دوم سال جاری انجام می شود.

محمدرضا اخوندی مدیر کل منابع طبیعی استان یزد مساحت بیابان های استان را دو و شش دهم میلیون بیان کرد و ادامه داد:۱۵میلیارد تومان هزینه برای بحث مقابله با بیابان زایی در محدوده اعتبارات ملی به استان اختصاص پیدا کرده است.
مدیر کل منابع طبیعی استان یزد گفت:۳۸درصد از سطح استان را عرصه بیابان تشکیل می دهد.

انتهای پیام/ص

سطح جنگل های دست کاشت در بافق به ده هزار هکتار افزایش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار