شهردار تهران: از مردم پایتخت عذرخواهی می‌کنم

شهردار تهران ضمن عذرخواهی از شهروندان پایتخت نشین گفت: سرویسی که در ناوگان حمل و نقل عمومی به مردم می‌دهیم با حجم درخواست آنها برابری ندارد.

شهردار تهران: از مردم پایتخت عذرخواهی می کنمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین بهره‌برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: نظر‌سنجی‌ها نشان می‌داد آلودگی و ترافیک در سال قبل جزو یکی از مشکلات مردم بود اما اگر امسال نظرسنجی کنیم مردم مسائل اقتصادی را جزو بزرگترین مشکلات خود می‌دانند و باید به این نکته توجه کنیم که این بدین معنا نیست که دیگر مشکل ترافیک و آلودگی هوا برای پایتخت به طور کامل حل شده است.

حناچی ادامه داد: متولیان حوزه حمل و نقل باید به طور پیوسته به موضوع حمل و نقل و ترافیک توجه کنند و تمام تصمیمات آنها در یک فرایند کامل به چشم شهروندان خواهد آمد و یکی از کارهایی که باید به طور پیوسته انجام شود ترغیب مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی است و باید مسئولان ما بدانند این سیاستی است که مدیران شهری باید آن را با جدیت دنبال کنند.

شهردار تهران ادامه داد: متأسفانه باید بگویم به دلیل اینکه سیاست‌های این بخش به طور پیوسته دنبال نشده است ما در این حوزه که بخواهیم مردم را به استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی ترغیب کنیم به موفقیت خاصی دست پیدا نکردیم و باید گفت هنوز سهم خودروی شخصی بیشتر از سهم حمل و نقل عمومی در پایتخت است.

وی تاکید کرد: آمار استفاده مردم از حمل و نقل عمومی نه تنها کم نشده است بلکه با توجه به کاستی‌ها افزایش پیدا کرده است.

حناچی ادامه داد: در این شرایط بد اقتصادی که کشور با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند توانستیم در حوزه حمل و نقل عمومی دو خط مترو را به بهره‌برداری برسانیم و فعالیت امروز ما هم تلاش برای پر کردن بخش‌هایی است که مترو در آن مسیر‌ها قادر به خدمت رسانی نیست. باید بگویم با استفاده از مینی‌بوس و اتوبوس می‌توانیم این خلاء‌ها را پر کنیم اما باید توجه کنیم بسیاری از مسیر‌ها نیاز به مینی‌بوس دارند و حجم مسافر آنها به شکلی نیست که ما در آن مسیر از اتوبوس بهره ببریم.

شهردار تهران تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌هایی که باید مورد توجه ما قرار بگیرد پررنگ کردن دوچرخه سواری و استفاده از دوچرخه برای شهروندان است و باید بگویم مطالعات نشان می‌دهد 80 درصد آلودگی سطح پایتخت مربوط به خودروهایی است که سوخت فسیلی استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: این کار با اجبار انجام شدنی نیست و ما باید مردم را مجاب به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی کنیم و باید به این نکته توجه کنیم که نباید برخورد ما به شکل صفر و یک باشد و باید به این نکته توجه کنیم که بسیاری این تجربه تلخ را داشته‌اند و بهره ای از این تجربه نبرده‌اند.

حناچی گفت: گله من این است که باید در شهر تهران و در تبلیغات به موضوع حمل و نقل توجه ویژه‌ای شود و باید بگوییم که چه کارهایی باید انجام دهیم تا سلامت شهروندان حفظ شود.

شهردار تهران تصریح کرد: ما از مردم تهران باید عذرخواهی کنیم چون سرویسی که در ناوگان حمل و نقل عمومی به آنها می‌دهیم با حجم درخواست آنها برابری ندارد. نمونه بارز آن هم پیک تردد در چهارراه ولیعصر(عج) تهران است که بارها شاهد بودیم افراد به طور شخصی اعتراض خود را به من اعلام کردند و من باید بگویم همکاران من در مدیریت شهری در تلاش هستند که با همکاری دولت بسیاری از مشکلات و معضلات حمل و نقل عمومی را در حد توان از پیش پای شهروندان بردارند که نمونه بارز آن برنامه امروز است. توانستیم از 500 دستگاه اتوبوس، 13 دستگاه اتوبوس دوکابین و 700 دستگاه مینی‌بوس رونمایی و آن را وارد ناوگان حمل ونقل عمومی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند ایرانی
۰۷:۰۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
صبح با سر و صدا بیرون بیدار شدم، فکر کردم دزد گرفتند!
ماموران شهرداری در حماسه ای یک نمایشگاه فروش لوازم التحریر را بستند!!!!
چند وقت قبلتر هم جمعه بازار که بیشتر مکان سالنی برای تفریح و خرید بود را بستند ، دقیقا با همین سر و صدا!!!!
اما تا به حال ندیدم و نشنیدم که قلیان سراها که مثل قارچ در خیابانها رشد میکند را ببندند؟؟؟؟؟؟
سر کوچه ما لوازم التحریری را تبدیل به بروش قلیان و لوازم دود و دم کردند و کسی آخ نگفت!!!!!!
به کجا باید شکایت کرد؟
به کی باید گفت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
اقاي شهردار در نصب پرچم ها دقت کنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
الان احتمالاًفکرکرده خیلی آقایی کرده خیلی شق القمرکرده که عذرخواهی کرده.عزیزم ازوقتی که قالیباف رفته تهران روزبه روزداغونترشده.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۲۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
اولش فک کردم اینم زده یکی را کشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
بازهم آفرین به جرات این مدیر.
آخرین اخبار