سرکشی معاون وزیر به طرح بازآفرینی شهری در اراک / معاون وزیر: یک چهارم جمعیت کشور درگیر بافت فرسوده هستند

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان مرکزی از طرح بازآفرینی شهری در اراک دیدن کرد.

سرکشی مدیرعامل شرکت بازآفرینی کشور به  طرح بازآفرینی شهری در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیت مدیره و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جریان سفر به استان مرکزی از طرح  مشارکتی بازافرینی شهری ۳۳۶ واحدی مسکن   کوی سجادیه اراک دیدن کرد و در جریان جزییات این  طرح قرار گرفت.

سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیت مدیره و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جریان این سرکشی با بیان اینکه ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور، حدود یک چهارم جمعیت کشور، در گیر بافت فرسوده هستند افزود: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نیازمند اقدامات نوسازی هستند که باید این اقدامات در رابطه با آن‌ها انجام شود.

پژمان با بیان اینکه  ۲ هزار و ۷۰۰ محله با مساحتی بالغ بر ۱۴۰ هزار هکتار از عرصه شهری کشور بافت فرسوده هستند افزود : امسال ساخت ۱۰۰ هزار واحد برای این مناطق تدارک دیده شده و منابع مالی آن هم تامین شده است که سهم اراک ۲ هزار واحد است و امیدواریم با مشارکت بیشتر مردم، فرصت انجام اقدامات افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در زمینه تسهیلات بانکی، منابع دراختیار سیستم بانکی قرار دارد و هر لحظه که افراد به صورت انفرادی و یا موردی به بانک معرفی شوند می‌توانند تسهیلات دریافت کنند که بخشی از این تسهیلات برای ساخت و بخشی برای ودیعه مسکن است.

تاکید بر تکمیل طرح مشارکتی بازافرینی شهری ۳۳۶ واحدی مسکن کوی سجادیه اراک

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تکمیل طرح مشارکتی بازافرینی شهری ۳۳۶ واحدی مسکن کوی سجادیه اراک ادامه داد: این بازدید در راستای شتاب بخشیدن به روند بازسازی و نوسازی برنامه‌ریزی شده است و پس از بازدید تمام ظرفیت‌های موجود را مرور می‌کنیم و برای کار گسترده آماده می‌شویم.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد امکان حضور و مداخله مستقیم مردم در این مناطق، ابتدا باید هرچه سریع‌تر طرح این مناطق تهیه شود که برای انتخاب و استقرار مهندسان مشاور طرح، دستورات لازم ارائه شده است.

پژمان بیان کرد: این مهندسان، طرح‌های مناسب را متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی مردم این مناطق و وضعیت بافت‌های این محله‌ها ارائه کنند تا امکان اقدام موردی مردم هم باشد و با توجه به ظرفیت‌های موجود در این مناطق، برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام شده تا عملیات اجرایی چند صد واحد در این مناطق آغاز شود.

پنجشنبه دوم اسفند ۱۳۹۷ هم اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان مرکزی از طرح بازآفرینی شهری ۳۳۶ واحدی کوی سجادیه اراک دیدن کرد.

اسلامی در این سرکشی تشکیل یک کنسرسیوم از سوی انبوه‌سازان اراک در اجرای پروژه‌های بازآفرینی را نقطه قوت این استان دانست و گفت: این امر نشان دهنده یک همیت استانی و اقدامی ماندگار در این حوزه خواهد بود و تجمیع پلاک‌ها در بافت فرسوده اقدام موثر دیگری از سوی این کنسریوم است که در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است.

کوی سجادیه اراک با مساحتی ۴۸ هزارو ۴۳۰ متر مربع و مساحت زیربنای ۱۷هزار و۶۰۰ متر مربع دارای ۶ بلوک در حال بازسازی و بازآفرینی است.

برای این طرح ۳۱هزارو ۹۲۰ متر مربع مساحت خالص مسکونی، ۵۰۰ متر مربع مساحت واحد‌های تجاری و ۲۰۰ متر مربع مساحت مجتمع فرهنگی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.