معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، صیانت از منابع آب را از اولویت‌های اصلی دادگستری استان دانست و خواستار عزم جدی مردم و مسئولانی استانی برای عبور از بحران آب شد.

صیانت از منابع آب، از اولویت‌های اصلی دادگستری استان استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، صیانت از منابع آب را از اولویت‌های اصلی دادگستری استان دانست و خواستار عزم جدی مردم و مسئولانی استانی برای عبور از بحران آب شد.

محمدتقی فتحی در جلسه کارگروه طرح صیانت از منابع آب استان با اعلام این خبر افزود: طی چند سال اخیر، به خاطر تغییر شرایطی اقلیمی آب‌وهوا و کاهش نزولات آسمانی، وضعیت منابع آبی کشور و همچنین استان ما چندان مناسب نبوده و باید متولیان این حوزه و با مشارکت خود شهروندان، برای آن چاره‌اندیشی کنند.

وی با تأکید بر اینکه که متأسفانه هر وقت بحث تخلفات در حوزه آب و حفر چاه‌های غیرمجاز می‌شود، خیلی‌ها تنها مقصر این حوزه را کشاورزان می‌دانند گفت: در تشدید بحران آب ما نباید تنها کشاورزان را در این زمینه مقصر بدانیم، چون حفر چاه‌های غیرمجاز در حوزه صنعت و محیط‌های علمی و دانشگاهی هم صورت گرفته است.

فتحی در همین زمینه تأکید کرد: باید با همان حدت و شدتی که نسبت به برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز توسط کشاورزان صورت می‌گیرد، با همان حدت و شدت، نسبت به تخلفات صنعت و جامعه دانشگاهی در حوزه آب، برخورد شود و نباید هیچ‌گونه تبعیض و مماشاتی در این زمینه صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان، بحران آب در کشور را یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان دانست و گفت: انشا الله بتوانیم باهمت مضاعف متولیان این حوزه و بخصوص با مشارکت و همراهی خود شهروندان، این بحران را نیز پشت سر بگذاریم.

 یوسف رضا پور مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت آب استان پرداخت و گفت: خوشبختانه با توجه به بارش‌های یک سال اخیر، میزان ذخیره آب سد‌های استان، نسبت به چندساله اخیر، بسیار رضایت‌بخش بوده و نگرانی خاصی در این زمینه نداریم.
 
انتهای پیام/ن
 
 

صیانت از منابع آب  از اولویت‌های اصلی دادگستری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.