اختصاص اعتبار ۵ میلیاردتومانی برای ساماندهی آرامگاه خالدنبی/ گلستان فضای مناسب برای نگهداری آثار تاریخی ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: برای ساماندهی آرامگاه خالدنبی در شهرستان کلاله پنج میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ظهر امروز گفت: برای سال‌های طولانی وضعیت آرامگاه و زیارتگاه خالدنبی دست نخورده باقی مانده بود تا اینکه توانستیم یک میلیارد تومان برای این مکان تاریخی و گردشگری هزینه کنیم.

وی گفت: متولی زیارتگاه خالدنبی با اوقاف و امورخیریه و مدیریت گورستان تاریخی آن برعهده میراث فرهنگی است. هرچند امکاناتی هم که تاکنون در این زیارتگاه ایجاد شده با اعتبارات گردشگری بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با یادآوری هزینه یک میلیارتومانی در خالدنبی گفت: این اعتبار صرف آسفالت جاده دسترسی، حصارکشی، خرید و نصب دوربین‌های حفاظتی و ... شده است. همچنین در دومین سفر دولت به استان نیز مبلغ پنج میلیارد تومان برای ساماندهی این اثر تاریخی مصوب شد.

وی گفت: جلسه‌های مستمر و متعددی با اوقاف و امورخیریه برگزار شده است تا بتوانیم نابه‌سامانی‌های موجود را مدیریت و برطرف کنیم.

کریمی در ادامه به ساخت چند موزه در استان اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه امکان نگهداری برخی آثار تاریخی در استان فراهم نیست، بسیاری از این آثار در موزه سایر استان‌ها از جمله موزه بابل، موزه ملی و ... نگهداری می‌شود و بخشی هم در مخزن ما در حال خاک خورده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد کسانی که در استان تصمیم‌گیر هستند حتی کاخ موزه و موزه باستان‌شناسی استان را ندیده‌اند، گفت: یکی از اهداف ما از احداث موزه‌های بزرگ در استان، بازگرداندان اشیای تاریخی به استان است. یکی از اهداف فعال‌سازی دوباره موزه باستان‌شناسی در استان بعد از پنج سال همین مسئله بود.
 
منبع:تسنیم

انتهای پیام/ م
 

گلستان فضای مناسب برای نگهداری آثار تاریخی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.