دانشجویان دانشگاه شیراز در راه المپیاد دانشجویی کشور

۶۴ دانشجوی دانشگاه شیراز به مرحله کشوری بیست وچهارمین المپیاد غیرمتمرکز دانشجویی سال ۹۸ کشور راه یافتند.

دانشجویان دانشگاه شیراز در راه المپیاد دانشجویی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی رضایی مدیر دفتر استعداد‌های درخشان دانشگاه شیراز گفت: این رقابت علمی در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، حقوق، علوم تربیتی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)، مهندسی مواد، روانشناسی، مهندسی صنایع و سلول‌های بنیادی به مدت دو روز و همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور  برگزار شد.

وی بیان کرد: در این مرحله، دانشگاه‌های موجود در هر قطب دانشجویان خود را به صورت یک تیم ۵ نفره در هر رشته به دانشگاه مرکز برای شرکت در مرحله اول آزمون غیر متمرکز معرفی کردند.

رضایی افزود: مرحله اول المپیاد در سه حوزه دانشگاه شیراز، دانشگاه یاسوج و دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد که ۲۵۴ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با یکدیگر به رقابت پرداختند و از این تعداد ۱۰۴ نفر دانشجویان دانشگاه شیراز، ۶۱ نفر دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر، ۲۹ نفر از دانشگاه یاسوج و ۶۰ نفر نیز از دانشجویان سایر دانشگاه‌ها بودند.

مدیر دفتر استعداد‌های درخشان دانشگاه شیراز تصریح کرد: در مرحله اول این المپیاد ۸۱ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد به مرحله نهایی راه یافتند که ۶۴ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز، ۷ نفر دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر و۱۰ نفر از دانشجویان سایر دانشگاه‌ها بوده اند.

وی ادامه داد: پذیرفته‌شدگان مرحله اول المپیاد به همراه رتبه‌های ۱۵تا۱ آزمون کارشناسی ارشد در رشته‌هایی مذکور در روز‌های سوم و چهارم مردادماه امسال در دانشگاه شهید عباسپور تهران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: پارسال ۲۴ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز موفق به کسب رتبه‌های برتر ۱۵تا۱ در مرحله نهایی المپیاد دانشجویی شدند.

روابط عمومی و بین الملل دانشگاه شیراز نیز اعلام کرد: دانشگاه شیراز مسئول مرکز منطقه ۷ المپیاد دانشجویی کشور است و دفتر استعداد‌های درخشان به عنوان دبیر اجرایی این آزمون مسئولیت برگزاری آزمون و اعلام نتایج به سازمان سنجش را به عهده دارد.

انتهای پیام/ت

راهیابی ۶۴ دانشجوی دانشگاه شیراز به مرحله المپیاد داشجویی کشوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار