ستاری: مشکل بخش پژوهش پول نیست/ ضرورت تقویت اعتماد به نفس دانشجویان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، مشکل بخش پژوهش را تنها پول ندانسته و بر لزوم ایجاد فرهنگ کارآفرینی در بین ‌جوانان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری عصر سه شنبه در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی اظهار داشت: جامعه ای از نظر اقتصادی موفق خواهد بود که سرمایه گذاری خود را بر روی نیروی انسانی متمرکز کند.

وی ادامه داد: تمامی دانشجویان چه کسانی که در دانشگاه دولتی و چه کسانی که در دانشگاه خصوصی تحصیل کرده اند، باید به این نکته توجه کنند که همه ما با پول این کشور درس خوانده ایم تنها برای اینکه مشکلات مردم را با دانش خود حل کنیم.

ستاری افزود: قرار بر این نیست که خروجی سیستم آموزشی ما به درد کانادا و آمریکا بخورد و به طور مثال مقاله ای برای خوش آمد آنها منتشر کنیم، در حالی که مردم کشور خودمان چندین و چندین مشکل دارند، مشکلاتی که تنها با دانش حل می شوند.

مشکلات کشور باید با دانش حل شود

وی با بیان اینکه کشور باید به جایی برسد که با دانش بتواند مشکلات خود را حل کند، گفت: پایه اقتصاد مورد نظر، توسعه نیروی انسانی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، فرهنگ کارآفرینی را در استان آذربایجان شرقی دارای جایگاه ویژه ای دانست و گفت: شرایطی که در آن، دانشجو تنها به فکر استخدام است، متفاوت با وضعیتی خواهد بود که دانشجو بخواهد خود، کارآفرینی کند و این نوع طرز تفکر، نیاز به پول و هزینه ندارد.

وی ادامه داد: اینکه بودجه فلان دانشگاه در فلان کشور چند برابر دانشگاه های ما است، نمی تواند تضمین کننده یک دانشگاه خوب باشد، باید بدانیم تکنولوژی خریدنی نیست، تکنولوژی یادگرفتنی است و فرهنگ کارآفرینی با پول درست نمی شود.

بیشتر کارآفرینان با سختی کار خود را آغاز کرده اند

ستاری افزود: بیشتر کارآفرینان جهان از زیرزمین کار خود را آغاز کرده اند و شکست ها و موفق بیرون آمدن از این شکست ها را یاد گرفته اند.

وی با تاکید بر تربیت دانشجویانی با روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در کشور گفت: انتظار داریم نتیجه سیستم آموزشی کشور چنین جوانان امیدوار و با اعتماد به نفسی باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: باید توجه کنیم از هیچ دانشگاهی در دنیا محصول بیرون نمی آید بلکه این شرکت ها هستند که تولید محصول می کنند.

وی افزود: محصول از پژوهشی بیرون می آید که بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری کرده باشد.

ستاری با اشاره به اینکه مشکل پژوهش، پول نیست، گفت: هیچ گاه در تاریخ این کشور به اندازه امروز به بخش پژوهش و دانش اعتبار اختصاص داده نشده بود.

معاون علمی رئیس جمهور افزود: بخش خصوصی باید وارد عمل شود، محصول از پژوهشی بیرون می آید که بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری کرده باشد. ما نیز به عنوان بخش دولتی می توانیم زیرساخت ها را فراهم کنیم مثلاً پارک های علم و فناوری یک زیرساخت مهم محسوب می شوند.

وی ادامه داد: اما باید توجه داشت که پارک های موفق، پارک هایی هستند که نسبت سرمایه گذاری بخش خصوصی به دولتی در آنها حدود ۹ به ۱ بوده است.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون علمی رئیس جمهور در تبریز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.