۸۰ هزار هکتار از اراضی استان با کشاورزی حفاظتی زیر کشت رفته است

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از زارعان خواست با کشاورزی حفاظتی به دنبال اقتصادی کردن کشاورزی باشند.

به گزارش     گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، شهریار قاسمی با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی و استان برای توسعه کشاورزی حفاظتی، از کشاورزان خواست برای سمت و سو دادن کشت‌های خود به سمت کشاورزی حفاظتی برنامه‌ریزی کنند.

قاسمی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته ۶۳ هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه با کشاورزی حفاظتی و با تکنیک‌های بدون خاکورزی و کم خاکورزی زیر کشت محصول رفت، گفت: در سال زراعی جاری ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان با کشاورزی حفاظتی زیر کشت رفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به حمایت از کشاورزی حفاظتی تصریح کرد: برای تهیه دستگاه کشتکار مستقیم به کشاورزانی که تمایل به انجام کشاورزی حفاظتی داشته باشند یارانه اختصاص پیدا می‌کند.

وی گفت: در کشاورزی حفاظتی هزینه‌های کاشت به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند، زیرا در این نوع از کشاورزی نیازی به شخم زدن اراضی برای آماده کردن آن‌ها برای کشت محصول نیست.

قاسمی با اشاره به اینکه در کشاورزی حفاظتی باید حداقل ۳۰ درصد بقایای کشت قبلی در مزرعه بماند، گفت: این مسئله نیاز به ادوات و نیروی کار برای شخم زدن زمین را حذف کرده و می‌تواند باعث اقتصادی شدن کشاورزی شود.

 

انتهای  پیام/ز

 

کشاورزی حفاظتی باید حداقل ۳۰ درصد بقایای کشت قبلی در مزرعه بماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار