برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بهنگام باغی در باغات پسته در شهرستان خاتم

کارگاه آموزشی مدیریت تغذیه، آفات و بیماری‌های پسته در شهرستان خاتم برگزار شد.

حسین حکم آبادی عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات پسته کشور در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ,گفت: سطح زیر کشت محصول پسته در شهرستان خاتم ١٧هزار هکتار است که ١٢هزار و۵٠٠ هکتار آن بارور میباشد واین شهرستان جزء یکی از مناطق پسته خیز کشور است.

حکم آبادی بیان کرد: دراین کارگاه آموزشی مدیریت تابستانه باغات پسته به کشاورزان آموزش داده شد وخوشبختانه کشاورزان به توصیه‌های گفته شده در دوره‌های قبل به خوبی عمل کردند و توانستند از دشمنان طبیعی، آفات وبیماری‌ها از جمله آفت پسیل که یکی از آفات درجه یک باغات پسته است جلوگیری کنند.

وی اظهارداشت: امسال باتوجه به شرایط آب وهوایی آفت پسیل در باغات طغیانی نبوده و تاکنون هیچگونه سمپاشی در باغات پسته انجام نشده است وبه کشاورزان توصیه می‌شود هنگام مبارزه با این آفت از صابون‌های کشاورزی همراه با سولو پتاس به میزان سه لیتر در هزار لیتر آب، باغات پسته را محلول پاشی کنند و بعد از گذشت هفده روز این آفت کنترل می‌شود.

حکم آبادی گفت:کارگاه‌های آموزشی پسته در مناطق مختلف پسته کاری باهدف افزایش علم و آگاهی و توصیه‌های فنی لازم از جمله آفات، بیماری‌ها وآبیاری باغات پسته در فصل‌های مختلف از سال به کشاورزان آموزش داده می‌شود تا کشاورزان محصول باکیفیتی را برداشت کنند.

کارگاه آموزشی یکروزه مدیریت بهنگام باغی در باغات پسته باحضور مدیر جهاد کشاورزی، کارشناسان وکشاورزان پسته کار شهرستان خاتم در محل کانون آیت الله خاتمی هرات برگزار شد.

انتهای پیام/ص

آشنایی کشاورزان شهرستان خاتم با مدیریت بهنگام باغی در باغات پسته

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار