با حضور وزیر بهداشت و معاون علمی ریاست جمهوری؛

۷ محصول استراتژیک حوزه سلامت رونمایی شد

هفت محصول استراتژیک حوزه بهداشت امروز با حضور وزیر بهداشت، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در سالن همایش‌های رازی رونمایی شد.

لزوم توسعه فعالیت‌های سلامت دیجیتال در کشور/ فعالیت بیش از هزار شرکت دانش بنیان در حوزه سلامتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هفت محصول استراتژیک حوزه بهداشت از جمله ٢ طرح کلان ملی تجهیزات پزشکی با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن همایش‌های رازی رونمایی شد.
 
دستگاه رادیولوژی دیجیتال، دستگاه اتوکلاو سریع رومیزی به عنوان ٢ طرح کلان ملی و دستگاه لامپ نوری مرئی میکروب کشی، دستگاه فشار هوایی مثبت ۲ سطح بای پپ، پست تولید هیدروکسی آپاتید کربناته نانو ساختار، ماده اولیه دارویی سیتاگلیپتین و هلیوم مایع با تلاش محققان ایرانی ساخته شده بود، امروز رونمایی شد.

فعالیت بیش از هزار شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت

در ابتدای این مراسم حسین وطن پور مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه رونمایی در حاشیه رونمایی گفت: تلاش محققان ایرانی به بار نشست و امروز (چهارشنبه) شاهد رونمایی هفت محصول استراتژیک در حوزه بهداشت هستیم.

وی اظهار داشت: این محصولات پیشرفته ایرانی پس از تولید وارد بازار شده اند.

فعالیت ۸۶ مرکز رشد در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور

وطن پور به برگزاری نشست روسای مراکز رشد حوزه بهداشت در سالن همایش رشد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۶ مرکز رشد در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فعال هستند.

وی تبادل تجربیات، بیان گزارش مراکز رشد، ارائه آخرین دستاورد‌های علمی و ارائه چالش‌ها را از مهمترین موضوعات این نشست اعلام کرد.

وطن پور اظهار کرد: خوشبختانه امروزه در زمینه فناوری حوزه سلامت جایگاه خوبی را به دست آورده ایم و ایران در این حوزه از کشور ترکیه پیشی گرفته است.
 
وی ادامه داد: تولید علم در ایران سعودی است و ایران در میان کشور‌های اسلامی رتبه اول را در زمینه تولید علم دارد.
 
وطن پور تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان مشغول در حوزه سلامت رو به افزایش است به طوری‌که بیش از هزار شرکت در حوزه سلامت مشغول به فعالیت هستند.
 
مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: امروزه هوش مصنوعی یکی از مسائل مهم و مطرح در بین کشور‌های دنیاست و امسال سه تا چهار شرکت دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی مشغول به مطالعه و فعالیت هستند.

وی گفت: توسعه فعالیت‌های سلامت دیجیتال باید توسعه پیدا کند و امسال توسعه فعالیت‌های شرکت‌های حوزه سلامت دیجیتال یکی از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت و سازمان‌های ذی‌ربط است.
 
وطن پور تاکید کرد: سرمایه‌های بخش دولتی کفاف برخی کار‌ها را ندارد و ما باید از بخش خصوصی و خیرین استفاده کنیم،‌ سرمایه‌های خیرین را فراموش کرده ایم و من معتقدم که خیرین در حوزه دانش بنیلن کار‌های خوبی را انجام داده اند.
 
وی بیان کرد: در طب سنتی و مدرن اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و محصولات سنتی به شکل دارو درآمده و مورد تایید پزشکان درآمده است و همکاری خوبی بین وزارت بهداشت و معاونت علمی فناوری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار