آغاز به کار کنفرانس علمی دندانپزشکان و لابراتوارهای پروتز دندانی در شیراز

کنفرانس سه روزه علمی دندانپزشکان و لابراتوارهای پروتز دندانی، با حضور اساتید و پزشکان حوزه دندانپزشکی و دندان سازی، در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین آغاز به کار این کنفرانس، بر انسجام صنفی در حوزه‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی تاکید کرد.

عبدالخالق کشاورزی گفت: به دلیل شرایط کشور، دندانپزشکان و دندان سازان برای تهیه مواد اولیه و تجهیزات این حوزه با مشکل هستند، اما همه تلاش دارند همراه مردم باشند و در این شرایط نیز به بهترین شکل به مردم خدمت کنند.

او در زمینه اهمیت برگزاری این کنفرانس‌های علمی بیان کرد: لازم است همه با هم اصول علمی را با کمک اساتید و صاحب نظران دنبال کنیم تا محصولات و فرایند‌ها را بهینه سازی کنیم و بتوانیم بهترین خدمت ممکن را ارایه دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بحث تعرفه‌های نظام پزشکی باید به گونه‌ای تعیین شود که حق پزشک و حق بیمار ضایع نشود و خدمات دندانپزشکی و دندان سازی سطح بندی شود.

کشاورزی اضافه کرد: یکی از مسایل حوزه دندانپزشکی این است که به جز ۱۷ خدمت که تحت پوشش بیمه‌های پایه است، مابقی خدمات تعرفه مشخصی ندارد، اما در استان فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کمک سازمان نظام پزشکی و انجمن دندانپزشکی، تعرفه‌ها برای ۱۰۰ خدمت مشخص شده است.

او تاکید کرد: باید مراقب باشیم که از انحصارگرایی در توزیع بعضی از مواد اولیه مورد نیاز حوزه دندانپزشکی و دندان سازی جلوگیری شود تا یک رقابت آزاد در توزیع مواد اولیه دندانپزشکی و دندان سازی و ارایه خدمات انجام شود.

لزوم برنامه ریزی و هدف گذاری برای رسیدن به شاخص‌های سلامت

رییس سازمان نظام پزشکی کشور نیز در این آیین گفت: بحث اقتصاد سلامت و هدف گذاری‌ها در حوزه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از مسایل مهمی است که باید به آن‌ها توجه شود.

محمدرضا ظفرقندی افزود: حدود چهل سال پیش طول عمر مورد انتظار در کشور ایران حدود ۵۳ سال برای مردان و حدود ۵۶ سال برای زنان بود، اما در حال حاضر این مدت برای مردان به حدود ۷۳ و برای زنان به حدود ۷۶ سال برای زنان رسیده است که نشان می‌دهد حرکتی درستی در زمینه مراقبت‌ها و شاخص‌ها انجام شده است.

او اضافه کرد: در حوزه دندانپزشکی از لحاظ کار علمی و کیفی، کشور ما در رتبه بسیار خوبی قرار دارد و در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا جزو کشور‌های نخست هستیم و در زمینه پیشرفت حوزه دندانپزشکی جایگاه خوبی داریم.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه اگر برنامه ریزی و هدف گذاری داشته باشیم به شاخص‌های سلامت خواهیم رسید؛ ادامه داد: کار علمی بدون برنامه ریزی انجام نمی‌شود، باید تلاش کنیم مسایل مربوط به اقتصاد سلامت را برطرف کنیم و مسایل را به صورت پایه‌ای و علمی بررسی و برطرف کنیم.

ظفرقندی در زمینه سلامت دندان گفت: امروزه تمام پزشکان معتقدند، دندان نیز مانند قلب، چشم و ریه است که باید از آن مراقبت شود تا در تمام مدت عمر انسان، کار کند.

رییس جامعه دندان سازان ایران نیز دیگر سخنران این آیین بود که برگزاری این همایش‌های علمی را برای رسیدن به اهداف جامعه دندان پزشکی و دندان سازی بسیار موثر خواند.

منوچهر رشوند اضافه کرد: دندانپزشکی و دندان سازی دو بال یک هواپیما هستند و از نظر تعادل و حرکت این دو بال باید در کنار هم به صورت یک ترکیب عمل کنند، تعامل و همکاری کامل این دو با هم، سبب ارتقای ارایه خدمات سلامت دهان و دندان به مردم به ویژه در مناطق محروم است و این تعاملات برای ایفای نقش درمان، می‌تواند بسیار کارساز باشد.

او بر انجام تعاملات بیشتر علمی که به رفع مسایل صنفی در حوزه دندانپزشکی و دندان سازی کمک کند، تاکید کرد.

رییس جامعه دندان سازان ایران اظهار امیدواری کرد در راستای اهداف حوزه دندانپزشکی و دندان سازی ایران گام برداریم و تعاملات بیشتری با برگزاری جلسات مختلف داشته باشیم تا راه تازه‌ای برای پیشبرد اهداف علمی باشد.

ارایه تازه‌ترین دستاورد‌های علمی در کنفرانس دندانپزشکان و لابراتوار‌های پروتز دندانی

رییس اداره امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رییس کنفرانس علمی دندانپزشکان و لابراتوار‌های پروتز دندانی گفت: در استان فارس اتحاد خاصی بین دندانپزشکان، اداره دندانپزشکی، انجمن دندانپزشکی و نظام پزشکی وجود دارد که باعث ارتقای خدمات در این استان شده است؛ چرا که هدف همه ما خدمت به مردم است و باید در این راستا گام برداریم.

کوروش افشین پور افزود: یکی از وظایف اداره دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آموزش است که این آموزش‌ها در حال انجام است و یکی از اهداف برگزاری این سمینار نیز، ارایه آموزش‌های علمی و نوین به شرکت کنندگان است.

او با اشاره به مسایل مختلف حوزه دندانپزشکی، بر تعامل و مشارکت برای برطرف شدن این مسایل، تاکید کرد.

دبیر اجرایی کنفرانس علمی دندانپزشکان و لابراتوار‌های پروتز دندانی گفت: این کنفرانس سه روزه، به صورت دو همایش برای دندانپزشکان و تکنسین‌های پروتز دندانی برنامه ریزی شده است که شامل میزگرد‌های علمی و کارگاه‌های کاربردی است.

علی اکبر زندی افزود: در این کنفرانس علمی، ۱۸ سخنران برای دندانپزشکان در نظر گرفته شده است؛ در زمینه تکنسین‌های پروتز دندانی نیز ۱۵ سخنران در بخش تئوری و پنج سخنران برای بخش کارگاهی مشخص شده که تازه‌ترین مطالب و دستاورد‌های علمی، به شرکت کنندگان ارایه می‌شود.

او همچنین از برگزاری نمایشگاه مواد و تجهیزات دندانپزشکی با حضور ۲۰ شرکت تجهیزات دندانپزشکی در ۲۰ غرفه در حاشیه این کنفرانس، خبر داد.

در آیین آغاز به کار کنفرانس سه روزه علمی دندانپزشکان و لابراتوار‌های پروتز دندانی، از دکتر سعید عزیزی به پاس راه اندازی دندانپزشکی تحت بیهوشی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز، تقدیر شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار