۱۵۰۰ مددجوی اردبیلی از کانون‌های تابستانی بهره مند می‌شوند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل گفت: یک هزار و ۵۰۰ مددجوی تحت حمایت از برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های تابستانی سال‌جاری بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حامد رضایی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی را برای غنی‌سازی اوقات فراغت خانوار تحت حمایت به خصوص نوجوانان و جوانان در نظر گرفته‌ایم، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۱۵۰۰ مددجوی تحت حمایت در کانون‌های تابستانی کمیته امداد استان اردبیل شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت خانوار تحت حمایت یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است، افزود: برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و هنری مختلفی را در طول تابستان برای مددجویان تحت حمایت در نظر گرفته‌ایم.

رضایی با اشاره به اینکه در سطح استان اردبیل ۱۷ کانون دائم و موقت کمیته امداد فعالیت دارند، اعلام کرد: مددجویان تحت حمایت با شرکت در کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف چهار کانون دائم و ۱۳ کانون موقت کمیته امداد از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی بسیاری از نوجوانان و جوانان تحت حمایت را تهدید می‌کند که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در این زمینه خواهد بود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان تحت حمایت موجب می‌شود تا علاوه بر ارتقای سطح فکری و فرهنگی، دانش آن‌ها نسبت به مسائل پیرامونی افزایش یابد تا از بروز هرگونه آسیب مصون بمانند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری، کتابخوانی، مطالعه و پژوهش، ورزش و برگزاری اردو‌های زیارتی و علمی از جمله برنامه‌های کمیته امداد برای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان اردبیلی است، بیان کرد: برنامه‌های مهارت‌آموزی درابعادفنی و حرفه‌ای و مهارت‌های زندگی، گفت‌وگوی جوان، شناسایی مخترعان و نخبگان و اوقات فراغت در محیط مجازی و رسانه از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی کمیته امداد است.

رضایی به برگزاری اردو‌های زیارتی و علمی برای بیش از هزار مددجوی اردبیلی در طول تابستان اشاره کرد و افزود: افزایش روحیه نشاط و شادابی در بین مددجویان تحت حمایت مهم‌ترین هدف کمیته امداد در برگزاری اردو‌های زیارتی و علمی است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه شناسایی و معرفی نخبگان علمی، قرآنی، ورزشی و کارآفرینی را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: ظرفیت‌های بسیاری در بین نوجوانان و جوانان تحت حمایت شناسایی شده است که درصدد هستیم با ارائه راهنمایی و مشاوره‌های مناسب مسیر آن‌ها را برای دستیابی به مدارج عالی‌تر تحصیلی و علمی هموار کنیم.

وی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های حائز اهمیت آموزش مهارت استفاده صحیح از فضای مجازی در بین دانش‌آموزان تحت حمایت است، بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی سواد فضای مجازی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد برای نوجوانان و جوانان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۱۷ کانون دائم و موقت کمیته امداد در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.