رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور:

۱۵ میلیارد نخ بین تولید و مصرف سیگار کشور فاصله است

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: میزان مصرف سالانه سیگار در کشور بین ۵۸ میلیارد تا ۶۵ میلیارد نخ برآورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عطاء الله معروفخانی رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در دومین روز کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای دخانی در مشهد گفت: میزان تولید سیگار در داخل طی سال ۹۳، ۲۹ میلیارد نخ، در سال ۹۵، ۴۵ میلیارد نخ، در سال ۹۶، ۵۰ میلیارد نخ و پارسال نیز ۴۸ میلیارد نخ بوده است.

وی ادامه داد: در دو ماه ابتدایی امسال نیز با رشدی ۳۲ درصدی هشت میلیارد نخ سیگار تولید شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: صنعت دخانیات از قدیمی‌ترین صنایع ایران است و در حال حاضر ۲۰ واحد تولیدی سیگار فعال در کشور وجود دارد.

معروفخانی افزود: باید با افزایش تولید و تأمین بازار، میزان قاچاق دخانی را کاهش داد و با برنامه ریزی صورت گرفته در سال ۹۸ که با افزایش تولید، فاصله بین تولید و تقاضا تا حد ممکن کاهش یابد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همیشه بر مبارزه با پدیده شوم قاچاق که سایه اش بر بحث‌های اقتصادی و سیاسی کشور افتاده است و به تولید ضربه می‌زند تاکید دارند و وظیفه همه دستگاه هاست که در امر مبارزه با قاچاق ورود کنند به ویژه در شرایط فعلی که با تحریم مواجه هستیم هر چه در مبارزه با قاچاق جدی‌تر وارد شویم کمک بیشتری به رونق تولید داخلی خواهیم کرد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: گام‌های اجرایی شناسه کالا و رهگیری در تمامی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده سیگار و تنباکو عملیاتی شده است و هم اکنون تمامی شرکت‌ها شناسه کالا را گرفته اند.

معروفخانی افزود: هم اینک ۱۵۸ عامل توزیع کشوری، دو هزار و ۵۶۳ عامل توزیع استانی و ۴۰ هزار عامل توزیع خرده فروش در کشور در صنعت دخانیات دارای مجوز هستند و می‌کوشیم شاهد توزیع منطقی سیگار و مواد دخانی در سطح کشور باشیم.
 
انتهای پیام//ف.س


برگزاری کارگاه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای دخانی در مشهد

برچسب ها: قاچاق ، اعنیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.