۲۴۰۰۰ کانون مساجد به پایگاه‌های اوقات فراغت تبدیل می‌شوند

حجت‌الاسلام ارزانی با اعلام تبدیل ۲۴۰۰۰ کانون فرهنگی، هنری به پایگاه اوقات فراغت تابستان، گفت: طرح «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد اجرا می‌شود.

۲۴۰۰۰ کانون مساجد به پایگاه‌های اوقات فراغت تبدیل می‌شوندبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مشاور وزیر ارشاد و دبیر مساجد و مناسک یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در در ارتباط تلفنی با برنامه «صبح و گفت‌وگو» با موضوع «اوقات فراغت، سلامت جسم و روح و رشد اجتماعی» اظهارداشت: حدود ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در ایام تابستان و از یکم تیرماه به پایگاه‌های اوقات فراغت تبدیل می‌شوند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه یکی از نیازهای معنوی بشر ارتباط با خداوند است، افزود: از این رو تلاش ما این است که برنامه‌های مختلفی را با شعار «اخلاق، نشاط و معنویت» در دل مسجد برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: انسان برای برخورداری از یک جامعه ارزشمند و متعالی باید ارتباط با خداوند را در بخش اعظمی از برنامه‌های خود بگنجاند لذا ما با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در دل مساجد درصدد تقویت ارتباط کودکان و نوجوانان با مسجد در ایام فراغت هستیم.

ارزانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور را نهادی خانواده‌محور و بر پایه مسجد معرفی و تصریح کرد: ثبت‌نام برنامه‌های امسال کانون‌ها از اول تا دهم تیرماه و در شش محور قرآن و عترت(ع)، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی، هنر و فعالیت‌های اجتماعی انجام می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: طرح «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» به همت ستاد طراحی شده و استان برتر در این زمینه را در شب ولادت حضرت زهرا (س) معرفی خواهیم کرد.

وی در توضیح فرآیند اجرای این طرح تاکید کرد: تمامی فعالیت‌هایی که در کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام می‌شود تا پایان سال مورد سنجش قرار می‌گیرند و امتیازات آنها از طریق پورتال بچه‌های مسجد متشکل از تیم قوی اساتید و مسجدی‌ها قابل‌رصد است.

دبیر مساجد و مناسک یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در بخش دیگری از اظهارات خود مطرح کرد: آثار فاخر و ارزشمندی درخصوص این جشنواره به دست ما رسیده، در حال حاضر ارزیابی‌های مقدماتی در حال انجام است و نفرات برتر طبق شیوه‌نامه موجود در پایان هفته اعلام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک نکته مهم در حوزه مسجد و مناسک این جشنواره، حضور همگانی اقشار مختلف مردم است، اما معتقدم بیشترین تمرکز را باید به حوزه کودک و نوجوان منعطف کرد تا آثار فاخری توسط این رده سنی تولید شود.

پایان پیام/

برچسب ها: قرآن ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.