مدیر جهاد کشاورزی نایین گفت: عملیات بازسازی تعدادی از قنوات هفت رشته قنات نایین با پیگیری‌های نماینده مردم نایین خوروبیابانک آغاز گردید.

آغاز بازسازی و مرمت قنوات نایین در هفته جهاد کشاورزیاحمدرضا باقریان در در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، با اشاره به پیگیری‌های نماینده مردم نایین و خوروبیابانک گفت: برای مرمت و بازسازی قنات روستا‌های حنفش، مهرآباد نیستانک، بداف بافران، ورپشت، کیخسرو مزرعه امام و معین آباد ۱۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به ابراز خرسندی کشاورزان و باغداران از جاری شدن این قنات‌ها افزود: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی در سال‌های گذشته مرمت و بازسازی این هفت رشته قنات در حفظ و پایداری آبدهی قنات‌های یاد شده، نقش مؤثری دارد.

این کارشناس جهادکشاورزی بیان نمود: در سال گذشته عملیات باز سازی ۴۰ رشته قنات با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال انجام شد.

باقریان بیان نمود: منابع تأمین آب کشاورزی شهرستان نایین شامل ۵۸۲ رشته قنات و ۹۰ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق است که سطح کشت حدود سه هزار و ۷۰۰ هکتار و آیش یکهزار هکتار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی در پایان گفت: اعتبار مورد نیاز برای تعویض لوله‌های آب رسانی مجتمع دامداری حنفش نایین به طول ۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیون ریال تامین و تخصیص یافته که در اوایل تیرماه سال جاری، عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

انتهای پیام/م

آغاز عملیات بازسازی تعدادی از قنوات نایین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.