واکنش حناچی به برگزاری نمایشگاه الکامپ در داخل شهر

شهردار تهران گفت:بنا داریم نمایشگاه‌های پرمخاطب و سنگین به شهر آفتاب منتقل شوند.

بواکنش حناچی به برگزاری نمایشگاه الکامپ در داخل شهره گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه هشتمین جشنواره مدیریت پروژه ایران در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به اینکه از بامداد امروز پل گیشا مسدود شده و قرار است جمع‌آوری آن به زودی آغاز شود، اظهار کرد: این ترافیک قابل پیش‌بینی بود اما باید به این نکته توجه کنیم که پل گیشا در دهه پنجاه و به مناسبت بازی‌های آسیایی به طور موقت ساخته شد و در طول همه سال‌ها به صورت وصله پینه سرپا نگه داشته شده بود.

شهردار تهران ادامه داد: اصلی‌ترین مشکل این پروژه در این بود که دیگر مقاومت لازم را نداشت و به فرسودگی کامل رسیده بود.

وی با بیان اینکه امنیت برای ما اصلی بسیار مهم است و باید به آن توجه می‌شد، اظهار کرد: همزمان با برداشته شدن این پل طرحی به عنوان زیرگذر در حال اجرا است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه اجرای این دو پروژه همزمان مشکلاتی برای شهروندان ایجاد خواهد کرد، گفت: ما تلاش کردیم تا اجرای این دو طرح همزمان با تعطیلی مدارس باشد و از طرفی هم تلاش می‌کنیم بخشی از پروژه پیش از آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به بهره‌برداری برسد.

حناچی با بیان اینکه معمولاً ۳۰درصد حجم ترافیک تهران همزمان با آغاز سال تحصیلی افزایش پیدا می‌کند، گفت: تا زمانی که پروژه به بهره‌برداری برسد مسیرهای جایگزین سنجیده شده است و تلاش می‌کنیم که با همکاری مأموران پلیس راهور، ترافیک این محدوده کاهش یابد.

حناچی در ادامه گفت: از شهروندان تهران بابت مشکلات به وجود آمده برای این پروژه عذرخواهی می کنم.

حناچی درباره زمان بازگشایی زیرگذر گیشا گفت: این پروژه زمان‌بندی دارد و تا الان هم ۳۵ درصد از مسیر اجرایی آن طی شده که در زیر زمین بوده و برای مردم قابل مشاهده نیست ولی تا پایان امسال این پروژه حتمابه بهره‌برداری می رسد.

وی در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه قرار بود طبق مصوبه شورای شهر تهران نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار نشود و به شهر آفتاب منتقل شود و شهرداری تهران چه اقدامی در این مورد انجام خواهد داد،گفت: ما دیالوگ خوبی با دولت و شرکت نمایشگاه‌های تهران آغاز کرده‌ایم و بنای‌مان این است که نمایشگاه‌های پرمخاطب و سنگین به شهر آفتاب منتقل شوند.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: تا امروز هم چند جلسه برگزار شده و تلاش می‌شود تا نمایشگاه‌هایی که اثرشان در ترافیک شهر زیاد است در داخل شهر برگزار نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۸۰ درصد آلودگی شهر تهران به واسطه استفاده از سوخت فسیلی است که ۴۰درصد آن مربوط به خودروها و مسافربرهای شخصی است گفت: یکی از راهکارهایی که برای کاهش آلودگی هوا پیش بینی شده است موضوع محدودیت در عبور و مرور خودروهای شخصی این است که آن در چه زمانی به نتیجه می‌رسد تا پروسه حمل و نقل عمومی هم به درستی کار خود را اجرا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار