دانشگاه صنعتی کرمانشاه برای کمک به صنایع آمادگی دارد

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در راستای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت، آمادگی این دانشگاه را برای شروع همکاری و خدمت رسانی به صنایع استان در ۶ محور اعلام کرد.

دانشگاه صنعتی کرمانشاه برای کمک به صنایع آمادگی داردبه گزارش     گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، در راستای کمک به ارتقای کارآمدی نظام اسلامی در عرصه‌های صنعت و معدن، سازندگی، اقتصادی، علمی، فناوری و مدیریتی با تربیت مهندسین طراز انقلاب اسلامی و حفظ و گسترش فضای ارزشی در جامعه مهندسی برای تحقق جامعه پیشرفته اسلامی، نشستی با حضور مسئولین سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان کرمانشاه و مسئولین دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این دانشگاه افزود: اکنون تمرکز دانشگاه بر روی ایجاد تغییر و تحولات سازنده در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان، افزایش انگیزه در دانشجویان و توسعه صنعت غرب کشور است.

علی اکبر اختری با اشاره به شروع برقراری ارتباطات مؤثر و مداوم دانشگاه صنعتی کرمانشاه با صنایع استان، تصریح کرد: این دانشگاه در راستای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت در چند محور اصلی از جمله: برگزاری دوره‌های مهارتی و آموزشی برای دانشجویان و سایر افراد مرتبط با صنعت و ارائه مدرک معتبر از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطابق نیاز‌های اصلی صنعت، اعزام تیم‌های متخصص متشکل از اعضای هیأت علمی این دانشگاه برای شناسایی و رفع نیاز‌ها و مشکلات صنعت موردنظر، تأمین R&D، برگزاری دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان، تولید پنل‌های خورشیدی به صورت مونتاژ سلول‌های خورشیدی و نصب مدار و شیشه روی پنل خورشیدی و اپ نویسی مطابق با نیاز صنعت مورد نظر و … آمادگی خود را برای شروع همکاری و خدمت رسانی به سایر سازمان‌ها و صنایع استان اعلام می‌کند.

در ادامه نشست امیری، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان هم گفت: هدف کلان سازمان بسیج مهندسین صنعتی تربیت مهندسین طراز انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بدون شک علمی که همراه با تعهد نباشد کارآمد نخواهد بود.

امیری با اشاره به موفقیت این سازمان در انعقاد تفاهم نامه‌های متعدد با شرکت‌های دانش بنیان، از تشکیل ستاد انقلاب با حضور اکثر شرکت‌های دانش بنیان سخن گفت که هر ساله در در زمینه هایی، چون برگزاری مسابقات صنعتی و جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره برترین‌های صنعت فعال است.

وی همچنین با تأکید بر ظرفیت‌های بالای سازمان بسیج مهندسین صنعتی برای عملیاتی کردن ایده‌های دانشجویان و ارائه خدمتی با عنوان طرح کسر خدمت به آن‌ها گفت: این سازمان به عنوان بازوی توانمند کشور در زمینه‌های توسعه فعالیت‌های صنعتی، آمادگی هرگونه تعامل و همکاری ۲ جانبه در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی را با سایر مراکز علمی کشور داراست.

امیری در پایان با اشاره به موضوع انرژی و نیروگاه‌های خورشیدی افزود: امسال با تلاش سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان، موفق به کسب ۴۴۰ سهمیه شدیم که این سهمیه‌ها متعلق به روستا‌های سراسر است.

انتهای  پیام/ز

 

 

انعقاد تفاهم نامه‌های متعدد دانشگاه صنعتی  با شرکت‌های دانش بنیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار