مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت:دستگاه‌های اجرایی استان در نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی تلاش کنند.

دستگاه های اجرایی استان در نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی تلاش کنندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،علیرضا جزء قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با ارائه راهکار‌های مناسب جهت کاهش مصرف آب، گفت: با توجه به ورود فصل گرما و افزایش مصرف آب، دستگاه‌های اجرایی نیز با صرفه جویی در مصرف آب باید در نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی تلاش کنند.

جزء قاسمی با تشریح راهکار‌های کاهش مصرف در ادارات و نهاد‌های عمومی گفت: استفاده از شیرآلات و تجهیزات کاهنده مصرف آب و بازدید منظم از تاسیسات مصرف آب (شیرآلات، فلاش تانک و...) تعمیر و یا تعویض آن در صورت خرابی در کاهش هدررفت آب موثر دانسته و گفت: جلوگیری از شستشوی خودرو در ادارات و نهاد‌ها و عدم استفاده از آب شرب برای شستشوی فضای اداری از دیگر راهکار‌های موثر در زمینه کاهش هدرفت آب می‌باشد.

وی افزود: عدم استفاده از آب نما‌ها و فواره‌ها در مراکز اداری و تفریحی وابسته حتی اگر به صورت بازچرخانی عمل می‌کنند، عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضا‌های سبز در مراکز دولتی و الزام به نصب شیر‌های کم مصرف و وسایل کاهنده مصرف آب از جمله راهکار‌های موثر در کاهش مصرف آب می‌باشد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی تلاش کنند، تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق باشد و برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی نیازمند یاری همه دستگاه‌های دولتی و شهروندان عزیز گلستانی هستیم.

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان گفت: با نصب سایبان روی کولر‌های آبی ۱۰ تا ۱۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود چرا که در زیر سایبان قرار دادن کولر ضمن کاهش مصرف انرژی از تابش مستقیم نور خورشید و هدررفت مقدار زیادی آب ناشی از تبخیر جلوگیری می‌کند.

جزء قاسمی اضافه کرد: علاوه بر این استفاده از کولر‌هایی به رنگ سفید که بیشترین بازتابش نور را دارد می‌تواند تاثیر زیادی در نحوه مدیریت مصرف آب داشته باشد، همچنین اطمینان از سلامت شناور کولر جهت جلوگیری از سرریز آب، عایق بندی کانال کولر جهت جلوگیری از هدرروی سرما، افزایش راندمان کولر و همچنین عدم استفاده از دور تند کولر همگی مواردی است که دست‌اندرکاران حوزه مدیریت مصرف بر آن تاکید دارند.

وی گفت: استفاده از کلید‌های ترموستات و نصب آن‌ها یکی دیگر از روش‌های موثر در کاهش مصرف انرژی و آب است.

وی افزود: کلید‌های هوشمند این توانایی را دارند که با توجه به اندازه گیری دمای محیط، روشن و خاموش شده و از مصرف بیهوده آب و انرژی جلوگیری کنند

این مسئول خاطر نشان ساخت: موضوع مدیریت مصرف به عنوان یک مساله مهم و حیاتی در سراسر جهان به‌ویژه کشور‌هایی همچون ایران که با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنند شناخته شده و مربوط به فصل خاصی نمی‌باشد و باید در تمام ایام سال مورد توجه قرار گیرد.

جزء قاسمی خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر نیز لازم است یک اتحاد همگانی در تمام سطوح صورت بگیرد.
 
انتهای پیام/ن
 

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.