مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در راستای مدیریت تقاضا و بهبود عملکرد شبکه توزیع آب پروژه های مختلفی در استان زنجان اجرا می شود.

در راستای مدیریت تقاضا و بهبود عملکرد شبکه توزیع آب پروژه های مختلفی در استان زنجان اجرا می شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،علیرضا جزء قاسمیمدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: برای تکمیل عملیات زون بندی محدوده‌های تحت پوشش مخازن آب شرب و مدیریت فشار آب در شهر‌های استان زنجان امسال ۴۴ دستگاه شیر فشار شکن در نقاط حساس تمام شهر‌های استان نصب می‌گردد.

 جزء قاسمی اظهار داشت: تا کنون ۵۶ دشتگاه شیر فشار شکن در شهر‌های استان نصب و راه اندازی شده است که با تکمیل این عملیات در سال جاری تعداد شیر‌های فشار شکن در شهر‌های استان زنجان به عدد ۱۰۰ می‌رسد.

وی افزود: این عملیات با هدف تنظیم فشار آب، ایجاد تعادل و توزیع عادلانه آن در شبکه‌های توزیع آب شرب شهر‌ها انجام می‌شود که با نصب این تجهیزات میزان حوادث و اتفاقات آب کاهش چشمگیری خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان گفت: با نصب و راه اندازی شیر‌های فشار شکن در شهر‌های استان زنجان میزان حوادث و اتفاقات آب در سال گذشته بیش از ۱۵ درصد کاهش یافت.

وی تصریح کرد: علاوه بر مزایای نصب شیر‌های فشار شکن در زمینه کاهش حوادث و اتفاقات آب، میزان تولید آب در استان نیز در سال گذشته به تبع کاهش حوادث و هدر رفت آب ۵ درصد کاهش داشته است.

جزء قاسمی گفت: جهت کنترل فشار آب در شب‌ها که به دلیل مصرف کم با افزایش غیر استاندارد فشار آب مواجه می‌باشیم، شرکت آب فاضلاب استان زنجان اقدام به نصب شیر‌های دو زمانه نموده است که در طول روز فشار آب را افزایش و در شب‌ها کاهش می‌دهد.

این مسئول خاطر نشان ساخت: شرکت آبفای استان زنجان سال گذشته ۳۲ کیلومتر از شبکه توزیع آب شهر‌های استان را اصلاح و بازسازی نموده و امسال نیز اصلاح ۳۵ کیلومتر از شبکه آب فرسوده را در دستور کار قرار دارد.
 
انتهای پیام/ن
 
 

سال گذشته ۳۲ کیلومتر از شبکه توزیع آب شهر‌های استان  اصلاح و بازسازی شد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.