رهبر انقلاب: چمران یک آدم خشک نبود که لذات زندگی را نفهمد

به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، صفحه اینستاگرامیkhamenei_history از صفحات وابسته به دفتر رهبر انقلاب، بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای پیرامون شهید چمران را منتشر کرد.

چمرانبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی چمران در سال ۱۳۱۱ در تهران، خیابان پانزده خرداد متولد شد. او در سال ۱۳۳۶ در رشته الکترومکانیک از دانشکده فنی تهران فارغ ‏التحصیل شد و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت. شهید چمران مدرک دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما را با ممتازترین درجه علمی از دانشگاه برکلی آمریکا دریافت کرد.

وی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد و پس از حوادث کردستان در تهران حضور یافت و از سوی امام خمینی (ره) به سمت وزیر دفاع منصوب شد. چمران در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ که برای سرکشی، معرفی و توجیه فرمانده جدید محور به جای «ایرج رستمی» به منطقه جنگی دهلاویه رفته بود، در خط مقدم نبرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره ۶۰ دشمن به شهادت رسید.

به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، صفحه اینستاگرامی khamenei_history از صفحات وابسته به دفتر رهبر انقلاب، بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای پیرامون شهید چمران را منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید:

آیت‌الله خامنه‌ای: «اینجور هم نبود که [چمران] یک آدم خشکی باشد که لذات زندگی را نفهمد؛ بعکس، بسیار لطیف بود، خوش‌ذوق بود، عکاس درجه‌ی یک بود - خودش به من میگفت من هزارها عکس گرفته‌ام، اما خودم توی این عکسها نیستم؛ چون همیشه من عکاس بوده‌ام - هنرمند بود. دل باصفائی داشت؛ عرفان نظری نخوانده بود؛ شاید در هیچ مسلک توحیدی و سلوک عملی هم پیش کسی آموزش ندیده بود، اما دل، دل خداجو بود؛ دل باصفا، خداجو، اهل مناجات، اهل معنا.» ۸۹/۴/۲

چمران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.