انقلاب در فروش اینترنتی دستاورد جدید فناوری واقعیت افزوده

گوگل با اضافه کردن فناوری واقعیت افزوده به بخش خرید و فروش محصولات یوتیوب دنیای تجارت الکترونیک را متحول خواهد کرد.

انقلاب در فروش اینترنتی دستاورد جدید فناوری واقعیت افزودهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی تکنولوژی واقعیت مجازی (Visual Reality) مسئله بزرگی بود و در آن سال‌ها همه بر این عقیده بودند که آینده دنیای فناوری در دستان آن قرار دارد. اما افسوس که این فناوری هنوز راه‌ زیادی در پیش روی خود دارد و نمی‌تواند آن چنان که از آن انتظار می‌رفت دنیای فناوری را دگرگون کند. به جای این فناوری، واقعیت افزوده (Argumented Reality) به آرامی مسیر پیشرفت را طی کرد و بسیاری از شرکت‌های بزرگ از مجله اپل اعلام کرده‌اند که این فناوری می‌تواند آینده‌ای را بسازد که واقعیت مجازی نتوانست در دنیای تلفن‌های هوشمند به آن برسد.

واقعیت افزوده در یک نگاه

واقعیت افزوده این امکان را به شما می‌دهد که دنیا را از طریق دوربین تلفن همراه خود با یک دستکاری دیجیتالی ببینید. برای مثال یک شی سه‌بعدی که می‌تواند با اشیا دنیای واقعی ادغام شود و حتی در اطراف آن به شکل واقع‌گرایانه‌ای نورپردازی شده باشد. تمام ماسک‌های صورت اینستاگرام و اسنپ چت نمونه‌های کوچکی از قدرت فناوری واقعیت افزوده هستند.

انقلاب در فروش اینترنتی دستاورد جدید فناوری واقعیت افزوده


بیشتر بخوانید: مشاهده تصاویر زنده و متحرک با اپلیکیشن واقعیت افزوده گوگل +تصویر


گوگل، واقعیت افزوده و تحول فروش اینترنتی

اکنون گوگل به این فکر افتاده است که از فناوری واقعیت افزوده به عنوان وسیله برای فروختن اجناس به کاربران استفاده کند. این شرکت به تازگی AR Beauty Try-On را معرفی کرده است؛ یک پلتفرم که هنوز در مرحله آلفا قرار دارد و هم اکنون در سیستم عامل آی‌اواس قابل دسترسی است. این قابلیت به خریداران کمک می‌کند که لوازم آرایشی که قصد خرید آن را دارند به صورت مجازی بر روی صورت خود امتحان کنند. این قابلیت از طریق FameBit در دسترس خواهد بود. FameBit پلتفرم داخلی یوتیوب برای برقراری ارتباط بین برندها و تولیدکنندگان محتوا است.

بهتر است این مسئله را نیز ذکر کنیم که سامسونگ پیشتر در دوربین خود قابلیت Bixby Vision را قرار داده است. این شرکت با برندهای مختلف آرایشی قرار داد بسته است و کاربران آن می‌توانند این لوازم را به صورت مجازی و با استفاده از دوربین سلفی امتحان کنند. در آینده این فناوری حتی خرید اسباب بازی نیز وجود دارد که بتوانید به راحتی آن را پیش از خرید در کنار فرزند خود مشاهده کرده و بهترین را برای او انتخاب کنید. برای افرادی که قصد دارد فروش دیجیتالی خود را به مرحله‌ای فراتر ببرند Swirl نیز وجود دارد. Swirl یک پتلفرم جدید است که به فروشنده این امکان را می‌دهد که مدل سه‌بعدی محصول خود را تولید کنند. این کار به خریدار اجازه می‌دهد به طور کامل یک کالا را بررسی کند.

انتهای پیام/

گوگل واقعیت افزوده را به یوتیوب می‌آورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.