رئیس هیئت مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات قم عنوان کرد؛

روزانه حدود ۱۰ میلیارد تومان در کشور دود هوا می شود/گردش مالی دخانیات از فروش نفت هم بیشتر است

روزانه حدود ۱۰ میلیارد تومان در کشور دود هوا می شود/گردش مالی دخانیات از فروش نفت هم بیشتر استرئیس هیئت مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات قم گفت:روزانه حدود ١٠ میلیارد تومان در کشور در پی مصرف دخانیات از بین می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حسن عادلی،رئیس هیئت مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس با بیان اینکه دخانیات مسئله بسیار مهم و نگران کننده‌ای است اظهار کرد: استعمال دخانیات رو به افزایش است و مصرف آن در بین دانش آموزان و در سنین جوانی رو به افزایش بوده و مشکلات بهداشتی، سلامتی، اقتصادی و فرهنگی افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه روزانه نزدیک به ١٠ میلیارد تومان در کشور ما در پی مصرف دخانیات از بین می‌رود گفت: سالانه بیش از ٥ هزار میلیارد تومان به دلیل مصرف دخانیات از بین می‌رود و سه برابر آن برای درمان می‌شود و شایع‌ترین علت مرگ و میر در قم بیماری‌های قلبی و مغزی در پی مصرف دخانیات بوده است.

رئیس هیئت مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات استان قم سومین علت مرگ را بیماری‌های تنفسی حاصل از مصرف دخانیات دانست و افزود: این مسائل بار مالی زیادی به نظام تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه گردش مالی صنعت دخانیات بعد از اسلحه و مواد مخدر سومین گردش مالی دنیا است و حتی از فروش نفت نیز بیشتر است افزود: فروشنده دخانیات باید مجوز مستقل داشته باشد، اما در قم اکثر فروشندگان مجوز اختصاصی ندارند و باید مطالبه عمومی در این زمینه ایجاد شود.

انتهای پیام/ش

مصرف دخانیات در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.