رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه:

شرکت های چینی خواستار توسعه روابط تجاری با اصفهان هستند

رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه گفت: پس از اجلاس شهرداران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای، شرکت های چینی خواستار توسعه روابط تجاری با اصفهان شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سالاریان رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان با تاکید بر ضرورت توسعه همکارهای‌های شهرهای عضو در اجلاس شانگهای اظهار داشت: هدف از برگزاری این اجلاس تقویت روابط کشورها و شهرهای در مسیر راه ابریشم بود؛ از سوی دیگر، توسعه اقتصادی و گردشگری و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد موضوع‌هایی بود که در این اجلاس مطرح شد.وی افزود: از آنجا که شهر چونگ چینگ یکی از چهار شهر بزرگ چین است و از لحاظ مدیریت و مبلمان شهری توسعه‌یافته است، در خلال نشست‌هایی که در حاشیه اجلاس برگزار شد فرصتی برای توسعه روابط اقتصادی و گردشگری دو کلان‌شهر چونگ چینگ و اصفهان فراهم شد.

معرفی ظرفیت‌های کلان‌شهر اصفهان در اجلاس شانگهای

رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان اصفهان با اشاره به اهداف ازپیش تعیین‌شده شرکت‌کنندگان در جهت توسعه بیشتر همکاری‌های چندجانبه بیان داشت: اصفهان به عنوان تنها نماینده شهرهای دعوت شده از ایران توانست در این اجلاس حاضر شود و به معرفی شایسته ظرفیت‌های این کلان‌شهر بپردازد.

وی با بیان اینکه پیگیری همکاری بین اصفهان و شهرهای مذاکره کننده مهم است، گفت: شرکت‌های چینی در طی مکاتبات ایمیلی آمادگی خود را در جهت همکاری و توسعه روابط با کلان‌شهر اصفهان را اعلام کردند.

ضرورت معرفی ظرفیت های استان اصفهان در سطوح بین المللی

سالاریان با تاکید بر ضرورت برگزاری و شرکت در اجلاس‌های جهانی تصریح کرد: شهرستان‌های استان اصفهان ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های گردشگری و صنایع دستی دارند که این ظرفیت‌ها ممکن است در سطح استان و کشور شناخته و معرفی شوند اما در سطح بین‌المللی شناخت چندانی از آنها وجود ندارد بنابراین لازم است این ظرفیت‌ها در سطوح مختلف کشوری و بین‌المللی منعکس شوند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.