معاون ترامپ سخنرانی خود در خصوص چین را به تعویق انداخت

مایک پنس سخنرانی خود درباره موضع آمریکا در قبال چین را تا پس از پایان نشست گروه ۲۰ به تعویق انداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سخنرانی خود را در خصوص سیاست‌های واشنگتن در قبال پکن تا پس از پایان نشست گروه ۲۰ در ژاپن به تعویق انداخت.

یک مقام آگاه دولت آمریکا اعلام کرد مایک پنس قرار بود روز دوشنبه در خصوص سیاست‌های آمریکا در قبال چین توضیحاتی را ارائه کند. اما به دنبال احتمال ملاقات دونالد ترامپ و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در نشست گروه ۲۰ در هفته آینده، او تصمیم گرفت سخنرانی اش را به تعویق بیاندازد.

ترامپ روز سه شنبه هفته گذشته در حساب توییتر خود نوشت که یک مکالمه تلفنی بسیار خوب با شی جین پینگ داشته است و نمایندگان دو کشور پیش از آغاز نشست گروه ۲۰ مذاکرات دو جانبه را آغاز می‌کنند.

پنس در اکتبر سال گذشته میلادی یک سخنرانی درباره تهدید‌های چین ارائه و پکن را متهم کرد که از قدرت خود برای دخالت در امور داخلی و سیاسی آمریکا استفاده می‌کند.

تنش‌ها میان چین و آمریکا در هفته‌های اخیر تشدید شده است. در پی بی نتیجه ماندن مذاکرات تجاری میان دو کشور، آمریکا تعرفه‌ها بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین را به ۲۵ درصد افزایش داد. به دنبال آن، چین هم بر روی ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از آمریکا تعرفه وضع کرد.

این در حالی است که ترامپ هفته گذشته در گفتگو با خبرنگاران کاخ سفید اعلام کرد که دور جدید مذاکرات تجاری میان نمایندگان واشنگتن و پکن از روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن آغاز می‌شود. ترامپ در این خصوص گفت: راستش را بخواهید افراد ما فردا مذاکره را آغاز می‌کنند. تیم دو طرف توافق را آغاز می‌کنند و باید ببینیم چه می‌شود. چین توافق دوست دارد. ما هم توافق را دوست داریم؛ اما این باید یک توافق خوب برای همه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار