سید حسن خمینی: شیعیان افغانستان مخلص ترین افراد به امام و آرمانهای ایشان می باشد

مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت آیت الله محقق کابلی عصر روز جمعه در مرقد امام خمینی (ره) برگزار شد.

سید حسن خمینی: شیعیان افغانستان مخلص ترین افراد به امام و آرمانهای ایشان می باشدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت آیت الله محقق کابلی از مراجع تقلید شیعیان افغانستانی با حضور یادگار امام خمینی، بیوت مراجع، طلاب و دانشجویان، هیات سفارت افغانستان در تهران و جمع کثیری از مهاجرین افغانستانی عصر روز جمعه در مرقد امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار امام خمینی (ره) با حضور در مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت آیت الله محقق کابلی، شیعیان افغانستان را مخلص ترین افراد به امام خمینی (ره) و آرمان های ایشان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این محفل و تسلیت به جامعه مهاجرین افغانستانی و بیت آیت الله محقق کابلی در سخنانی کوتاه اظهار داشت: یکی از مهمترین سخنان امام این بود که انقلاب اسلامی نباید در جغرافیای ایران بماند.

وی با اشاره به شور انقلاب اسلامی در افغانستان گفت: مردم افغانستان شجاعت و شهامت بالایی را با دست خالی در مقابل رژیم اشغالگر وقت شوروی به خرج دادند که اگر تبلیغات درستی در آن خصوص انجام میشد هیچ کمی از مقاومت مردم ویتنام نداشت.

یادگار امام (ره) خاطرنشان کرد: از اقصی نقاط کشور افغانستان شور انقلاب در دل های مردم پیدا شده بود. در اقصی نقاط شهرها و روستاها مبارزات بسیار گرانقدری توسط مردم افغانستان شکل گرفت و با دست خالی به پیروزی انجامید. اگر زمان درستی بود و حکایت درستی صورت می گرفت تاریخ مبارزات ملت ها بعد از مبارزات امثال ویتنام باید امروزه با نام مردم افغانستان شناخته میشد. این افتخار یکی از عوامل پیدایش پیوندی است که مردم افغانستان مخصوصا شیعیان با امام داشتند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که یکی از عواملی که می تواند در مقابل سیل دشمنی های کفار بایستد تصوری است که اسلام مرز وجود ندارد و ما باید فراتر از جغرافیا عمل کنیم. جهان اسلام فراتر از مرزهاست. این پیام امام است.

یادگار امام خمینی (ره) در پایان سخنانش تاکید کرد: مهاجرین افغانستانی خودشان را دستکم نگیرند. توانمندی مهاجرین فقط در حوزه های علمیه نیست. فرزندان افغانستان در تاریخ پایه گذاران علم و تمدن بوده اند از مولوی گرفته تا آخوند خراسانی. مهد ادبیات فارسی و زبان فارسی در آن منطقه بالیده و تاریخ منطقه ما جز با نام یک فردی که حوزه جغرافیای افغانستان به دنیا آمده فرق نمی کند.

وی اظهار داشت: تمدن اسلامی از افغانستان ریشه گرفته است. همیشه به این مسائل عشق بورزید و در علم و دانش پیشگام شوید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
خدا نگهدارت باشد
آخرین اخبار