وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

اختصاص بودجه ۱۹ هزار میلیاردی برای تاسیس صندوق توسعه حمل‌ونقل

اسلامی از تأسیس صندوق توسعه حمل‌ونقل با بودجه‌ای بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان خبر داد.

اختصاص بودجه ۱۹ هزار میلیاردی برای تاسیس صندوق توسعه حمل‌ونقلبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت راه و شهرسازی. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه تودیع و معارفه معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع این وزارتخانه با اشاره به اینکه تأسیس صندوق توسعه حمل‌ونقل جزو تکالیف قانونی و یک ضرورت برای این وزارتخانه است، گفت: باید ظرفیت‌های مالی پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای وزارت راه و شهرسازی را از بودجه و ردیف دولتی معاف کنیم.

اسلامی با بیان اینکه باید شیوه‌های جدید تأمین مالی را در حوزه‌های مسکن و حمل‌ونقل حاکم کنیم افزود: تأسیس صندوق توسعه حمل‌ونقل در برنامه ۶ توسعه تصویب و ۱۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفته‌شده است.

بیشتر بخوانید: تشکیلات وزارتخانه‌ها بسیار فربه است


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اساسنامه این صندوق در هیئت دولت تصویب‌شده. اظهار کرد: در ردیف بودجه سال ۹۸ بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای تأسیس و امور جاری این صندوق در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه باید از ظرفیت مدیریتی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت صندوق توسعه حمل‌ونقل استفاده شود، گفت: ساختمان این صندوق نیز پیش‌بینی‌شده و مقدمات کار در حال انجام است.

اسلامی ابراز کرد: جایگاه مدیرعامل صندوق توسعه حمل‌ونقل، هم‌سطح و هم‌تراز با معاونان این وزارتخانه است، بنابراین مدیر صندوق در شورای معاونان حاضر خواهد بود.
 
انتهای پیام/

استفاده از ظرفیت مدیریتی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت صندوق توسعه حمل‌ونقل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار