باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

خیابان ۱۷ شهریور نماد کج دار و مریزی مدیریت شهری

با توجه به اینکه بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور جزء مصوبات شورای شهر چهارم است، اما شاهد هستیم این مصوبه به طور کامل اجرا نشده و هنوز دسترسی مردم به این خیابان محدود است.

خیابان ۱۷ شهریور نماد کج دار و مریزی مدیریت شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در  در صحن شورای شهر تهران اعلام کرد؛ نظر به شکایات متعدد بسیاری از سکنه و کسبه و تجمعات اعتراض آمیز در مقابل ساختمان شورا و مصوبه شورای شهر تذکر داده می شود در راستای بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور هرچه سریعتر اقدامات عاجل صورت پذیرد.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفت: بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور مصوبه دارد و این مصوبه در شورای شهر چهارم به تصویب رسیده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: هر شورایی مصوبه‌ای داشته باشد تا زمانی که مصوبه جدیدی برای آن به تصویب نرسیده باشد آن مصوبه لازم الاجراست که بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور هم جزو مصوبات شورای چهارم بود که از زمان تا به امروز انجام نشده است.

علیخانی افزود: در مصوبه شورای چهارم درباره بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور آمده است که چه اقداماتی باید صورت بگیرد، اما برخی از مدیران شهری در مقابل مصوبه شورای شهر مقاومت می‌کنند و این در حالی است که بسیاری از مردم منطقه و شهردار آن موافق بازگشایی این خیابان هستند و باید اعلام کنم کارشکنی‌ها از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک انجام شده است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر چهارم تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصوبه این شورا مبنی بر بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور گفت: شهرداری منطقه به تبدیل خیابان ۱۷ شهریور به پیاده‌راه اقدام کرد که این اقدام مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورد.

رئیس شورای شهر چهارم ادامه داد: از مشکلات به وجود آمده در طرح پیاده تبدیل خیابان ۱۷ شهریور به پیاده راه این بود که دسترسی ساکنان این محله به خیابان‌های اطراف قطع شد و دیگر امکان تردد به همراه وسایل نقلیه در معابر اطراف آن وجود نداشت.

چمران ادامه داد: از دیگر مشکلات به وجود در اجرای طرح پیاده راه‌سازی خیابان ۱۷ شهریور، نمایشگاه‌های اتومبیل بود که در آن محدوده مشغول به فعالیت بودند و با اجرای طرح پیاده راه ۱۷ شهریور امکان کسب و کار برای آن‌ها سلب شده بود.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم پس از اجرای طرح در تماس با ما اعلام کردند که با تبدیل خیابان ۱۷ شهریور به پیاده راه در برخی مناطق این مسیر معتادین متجاهر جمع می‌شوند و فضای ناامنی را به وجود می‌آورند.

رئیس شورای شهر چهارم ادامه داد: با اعلام گزارش‌های مردمی، در همان زمان در چندین نوبت از نزدیک به بررسی مشکلات اهالی خیابان ۱۷ شهریور پرداختم که در نهایت تصمیم بر آن شد که در شورای چهارم مصوبه‌ای داشته باشیم که خیابان ۱۷ شهریور برای عبور وسایل نقلیه باز شود.

چمران ادامه داد: تبدیل خیابان ۱۷ شهریور به پیاده راه جزء اقدامات شهرداری منطقه بود و این اقدام نیاز به مصوبه شورای شهر تهران نداشت.

وی گفت: میزان نارضایتی ساکنان از میزان رضایتمندی آن‌ها از طرح تبدیل خیابان ۱۷ شهریور به پیاده راه بیشتر بود و این نارضایتی شورای شهر چهارم را بر این داشت که با مصوبه‌ای شهرداری منطقه را ملزم به بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور کند.

چمران افزود: خیابان ۱۷ شهریور تا حد امکان بازگشایی شد و تنها مانده قسمت انتهایی آن که منتهی به میدان امام حسین می‌شود.

رئیس شورای شهر چهارم گفت: بازگشایی قسمت انتهایی خیابان ۱۷ شهریور که به میدان امام حسین می‌رسد نیازمند کار کارشناسی و اصلاح هندسی است که در حال حاضر من نقشه آن را ندارم که اعلام کنم قسمت انتهایی آن به چه شکل می‌تواند بازگشایی شود، اما نکته قابل توجه این است که این میدان زیرگذر دارد و در بحث اصلاح هندسی و بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور تا انتها باید به گونه‌ای عمل شود که ساختار هندسی آن موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای ساکنان منطقه نشود.

وی تاکید کرد: خیابان ۱۷ شهریور باز شده و در حال حاضر ماشین‌ها در آن در حال رفت و آمد هستند، اما تدابیر اتخاذ شده به شکلی است که دیگر خیابان ۱۷ شهریور به وضع سابقش برنگردد که بنگاه‌های اتومبیل در آن محدوده به یکی از معضل‌های آن تبدیل شود.

رئیس شورای شهر چهارم افزود: ما برای بنگاه‌های اتومبیل در خیابان ۱۷ شهریور مکان‌های مناسبی را پیدا کردیم تا آن‌ها از آن منطقه خارج کنیم و به اعتقاد من زمانی که نمایشگاه داران مشاهده کنند خیابان بسته شده و امکان ورود و خروج اتومبیل وجود ندارد مجبور به جابجایی به مکان مورد نظر می‌شود.

چمران تصریح کرد: در بحث باز گشایی خیابان ۱۷ شهریور ویژگی تمام منازل را بررسی کردیم و شکل دسترسی ساکنان منطقه به خیابان‌های اطراف را نیز مورد توجه قرار دادیم تا دیگر نارضایتی از جانب ساکنان منطقه خیابان ۱۷ شهریور به وجود نیاید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار