تابستان گرم با وزش بادهای داغ در انتظار کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت هوای استان در تابستان امسال گرم همراه با وزش بادهای گرم پیش بینی می شود

تابستان گرم با وزش بادهای داغ در انتظار کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ولی بهره‌مند کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال هم از نظر تعداد روز‌های گرم و هم از دیدگاه حداکثر دمای هوا تابستان گرمی برای مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پارسال هوای ۴۰ درجه سانتیگراد در شهر سردسیری یاسوج تجربه شد، گفت: امسال نیز چنین دمایی دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد افزود: حداکثر دمای هوای شهر‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۵۰ درجه سانتیگراد بود که امسال نیز چنین دمایی در مناطق گرمسیری تکرار خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد واختلاف خنک‌ترین و گرمترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد در خرداد امسال به ۳۱ درجه سانتیگراد رسید.

گرمترین دمای هوای کهگیلویه وبویراحمد در خرداد امسال به میزان ۴۶.۵ درجه سانتیگراد در شهر گرمسیری لیکک گزارش شده است.

خنک‌ترین دمای هوای خرداد ماه امسال در شهر‌های سردسیری یاسوج و سی سخت به میزان ۸.۸ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد دمای هوای استان از امروز تا پایان هفته به تدریج حدود چهار درجه افزایش می‌یابد.

شهر یاسوج با کمینه ۱۵.۴ در بامداد روز گذشته خنک‌ترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد گزارش شده است.

منطقه امامزاده جعفر نیز با بیش از ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

انتهای پیام/ط

تابستان داغ در انتظار کهگیلویه و بویراحمد

برچسب ها: آب و هوا ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.