برپایی دوره‌های قرائت قرآن در دارالقرآن‌های خراسان‌شمالی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از برپایی دوره‌های آموزشی قرائت قرآن به صورت رایگان در دارالقرآن‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی شورزاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: در ایام تابستان همزمان با آغاز تیرماه دوره‌های آموزشی قرائت قرآن ویژه دانش‌آموزان به صورت رایگان با مشارکت خیران و یا آموزش‌های داوطلبانه از سوی اساتید در دارالقرآن‌های استان برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها ۴۵ روزه بوده و تا نیمه مردادماه امسال ادامه دارد، افزود: این کلاس‌ها ویژه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول است.

شورزاده با اشاره به اینکه هر سال حدود ۱۵ درصد از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول در این کلاس‌ها نام نویسی می‌کنند، گفت: خراسان‌شمالی دارای بیش از ۱۶۸ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ دارالقرآن در سطح استان، بیان کرد: استقبال دانش‌آموزان از دارالقرآن‌ها در مناطق شهری بسیار خوب است.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: در ایام تابستان طرح الگوی تلاوت در قالب آموزش سبک قرائت یکی از قاریان برجسته به دانش‌آموزان در برخی از دارالقرآن‌ها در شهرستان‌های اسفراین و جاجرم اجرا می‌شود.

انتهای پیام / م

برپایی دوره‌های قرائت قرآن در دارالقرآن‌های خراسان‌شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.