بیش از ۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان بوشهر تحصیل می‌کنند

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: حدود ۶ هزار و ۶۰۰ دانش آموز اتباع خارجی در آموزش و پرورش استان بوشهر تحصیل می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شهرام ستوده‌منش افزود: اتباع خارجی محصل در استان را کشور‌های افغانستان، پاکستان و عراق تشکیل می‌دهند که افغانستان با ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز بیشترین آمار اتباع را دارد.

وی ادامه داد: حدود چهار هزار و ۹۰۰ دانش آموز اتباع خارجی در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند که بیشترین آمار از لحاظ دوره تحصیلی در این دوره است و هزار و ۱۶۱ دانش آموز در متوسطه اول و ۵۰۳ دانش آموز نیز در متوسطه دوم درس می‌خوانند.

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه شهرستان‌های بوشهر و دشتستان بیشترین تعداد دانش آموز اتباع خارجی را دارند، بیان کرد: شهرستان بوشهر هزار و ۷۹۰ و شهرستان دشتستان هزار و ۵۵۲ دانش آموز اتباع خارجی دارد.

ستوده‎منش همچنین یادآور شد: در استان سه منطقه آموزشی ممنوعیت ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی را دارند که گناوه، ریگ و دیلم از جمله شهرستان‌های اعلام شده از وزارت است.

وی با بیان اینکه ثبت دانش آموزان اتباع خارجی همانند دانش آموزان عادی است و محدودیت جغرافیایی نیز برای این دانش آموزان قابل اجراست، گفت: به جز مناطق ممنوعه و منطقه خارگ که قابلیت پذیرش اتباع را ندارند، هیچ مدرسه‌ای نباید از ثبت نام این دانش آموزان سرباز بزند.

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: گذرنامه، کارت آمایش ۱۴ و برگه حمایت تحصیلی از الزامات ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی است و مدیران مدارس باید به موارد شیوه نامه ثبت نام اتباع آموزش و پرورش توجه کنند.

ستوده‌منش تاکید کرد: برابری بین همه مردم اولویت دینی و اساسی کشور ماست و  امیدواریم با دانش آموزان اتباع خارجی در همه زمینه‌ها همکاری شود.

انتهای پیام/ک

بوشهر و دشتستان بیشترین دانش آموز اتباع خارجی را دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.