شیراز میزبان جشنواره استانی شعر غدیر

جشنواره استانی شعر غدیر فاتح خیبر صدق اکبر در شیراز برگزار شد.

شیراز میزبان جشنواره استانی شعر غدیربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در جشنواره استانی شعر غدیر گفت: برای شعر گفتن باید موضوع و انگیزه داشته باشیم، زیرا ممکن است کلمات دور هم جمع شوند، اما  معنی نداشته باشند و انگیزه‌ای در این عالم از عشق بالاتر نیست.

وی با اشاره به اینکه در همه تاریخ شخصیت جامع تری از امام علی (ع) پیدا نمی‌شود بیان کرد: جشنواره غدیر جشنواره‌ای است که جمع اهل ادب و فضل و هنر به امام علی (ع) را گرامی می‌دارند و باید از جمع مبتکران ادبی و هنری تقدیر کرد، زیرا موضوع ارزشمندی را برای جلوه نمایی هنر انتخاب کرده اند.

نماینده، ولی فقیه در فارس با بیان اینکه حدود ۳ هزار اثر دانشجویی در این جشنواره حضور یافته اند و دانش آموزان و فرهنگیان آنچه را که توانسته اند به میدان آورده اند، افزود: لذت بخش این است که مولا علی (ع) این تلاش‌ها را می‌پذیرد و با تلاش بیشتر می‌توان هرسال جشنواره‌های بهتری را برگزار کرد.

همچنین در این جشنواره جهانبخش بانشی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در جشنواره غدیر گفت: ۵۰۰ دانش آموز و ۲۰۰ نفر از همکاران فرهنگی از سراسر استان در این جشنواره شرکت کرده اند.

وی افزود: این جشنواره با هدف نشر و تبلیغ آموزه‌های مولا علی (ع) در مدارس است تا بتوانیم دیدگاه‌ها و اندیشه ائمه معصوم (ع) را برای نسل امروز ترویج دهیم.

در پایان این جشنواره از ۲۳ نفر از دانش آموزان و معلمان شرکت کننده تجلیل شد.

انتهای پیام/ت

برگزاری جشنواره غدیر در شیراز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار