راهی ساده و لذتبخش برای سالم نگه داشتن قلب

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که سفر رفتن و دور شدن از محل کار و استرس، برای سلامت قلب مفید است.

راهی ساده و لذتبخش برای سالم نگه داشتن قلببه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان دانشگاه «سیراکیوس» در مطالعه‌ای ۶۳ کارمند را که اجازه استفاده از مرخصی استحقاقی داشتند، مورد مطالعه قرار دادند.

آن‌ها متوجه شدند هر قدر فرد در طول سال بیشتر مرخصی بگیرد و بیشتر به سفر رود، کمتر احتمال دارد به سندرم متابولیک مبتلا شود.

سندرم متابولیک یک اصطلاح پزشکی است که به مجموعه‌ای از وضعیت‌ها از قبیل فشار خون و کلسترول بالا گفته می‌شود که در مجموع خطر ابتلاء به بیماری قلبی و دیابت نوع دو را، افزایش می‌دهند.

هر چه فرد تعداد بیشتری از این علائم را داشته باشد، خطر ابتلای وی به بیماری قلبی و عروقی بالاتر می‌رود.

بر اساس نتایج این مطالعه، افرادی که طی یک سال گذشته به دفعات به سفر رفته بودند با خطر کمتر ابتلاء به سندرم متابولیک و علائم متابولیک روبرو بودند. همچنین احتمال ابتلا به سندرم متابولیک در افرادی که طی ۱۲ ماه گذشته پنج بار به سفر رفته بودند ۱۶ درصد بود؛ این در حالی است که این احتمال برای افرادی که به سفر نرفته بودند ۴۶.۷ درصد بود. این مطالعه همچنین نشان داد که این کارمندان با هر سفری که می‌روند احتمال ابتلای آن‌ها به سندرم متابولیک تا یک چهارم کاهش می‌یابد.

محققان خاطر نشان کردند که همه افراد در محل کار و منزل در معرض استرس قرار دارند که برای سلامت قلب مضر است.
استرس می‌تواند باعث روی آوردن فرد به عادات بد مثل سیگار کشیدن و خوردن خوراکی‌های ناسالم شود که به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی که شایع‌ترین علت حمله قلبی هستند را، افزایش می‌دهند.

به گفته محققان، مرخصی گرفتن و دور شدن از محل کار و خانه، روش بسیار خوبی برای کاهش استرس است. همچنین اتخاذ یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می‌تواند به کاهش استرس کمک کند، اما باید به یاد داشت که هر تغییری باید پایدار باشد و خود به منبع دیگری برای استرس تبدیل نشود.

محققان نتیجه این مطالعه را حائز اهمیت خواندند، زیرا نشان می‌دهد هر چه فرد بیشتر به سفر رود، خطر ابتلای وی به بیماری قلبی و عروقی کمتر می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برای سالم نگه داشتن قلب‌تان سفر کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار