رقابت‌های کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹؛

نبرد غول‌های آمریکای جنوبی برای صدرنشینی/ سامورایی‌های جوان با بردن اکوادور شگفتی ساز می‌شوند

دور سوم رقابت‌های مرحله گروهی کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ برزیل بامداد فردا (سه شنبه) با برگزاری ۲ بازی در گروه C این رقابت‌ها به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دور سوم رقابت‌های مرحله گروهی کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ برزیل بامداد فردا (سه شنبه) با برگزاری ۲ بازی در گروه C این رقابت‌ها به اتمام می‌رسد.

در مهم‌ترین بازی شیلی و اروگوئه که صعودشان به مرحله بعدی را قطعی کرده اند برای مشخص کردن تیم سرگروه به مصاف هم می‌روند و همچنین در دیگر بازی تیم ملی فوتبال ژاپن باید مقابل اکوادور قرار بگیرد.

شیلی- اروگوئه

یکی از جذاب‌ترین بازی‌های دور گروهی این رقابت‌ها بین تیم‌های شیلی و اروگوئه برگزار می‌شود. شاگردان رینالدو روئدا در تیم ملی شیلی با برتری در ۲ بازی ابتدایی شان مقابل ژاپن و اکوادور برای صعود به عنوان تیم صدرنشین تنها به یک امتیاز دیدار با اروگوئه نیاز دارند و از طرفی تک امتیاز این بازی می‌تواند اروگوئه را با ۵ امتیاز و تیم دوم گروه راهی مرحله بعدی کند.

پرافتخارترین تیم تاریخ کوپا آمه ریکا جام چهل و ششم را با برتری ۴ بر صفر مقابل اکوادور آغاز کرد، اما تساوی اروگوئه برابر ژاپن، کار این تیم را برای صدرنشینی در گروه سخت کرد تا شاگردان اسکار تابارز برای رسیدن به این هدف به سه امتیاز دیدار با شیلی نیاز مبرمی داشته باشند.

لاروخا (لقب تیم ملی فوتبال شیلی) هم که در ۲ دوره اخیر کوپا، جام قهرمانی را کسب کرده پس از غیبت در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گوشه چشمی به هت تریک در قهرمانی دارد تا از این طریق بار دیگر شادی را به مردم فوتبالدوست شیلی اهدا کند.

ادواردو وارگاس و الکسیس سانچز با به ثمر رساندن ۲ گل در بازی‌های قبلی شیلی بهترین گلزنان این تیم در این رقابت‌ها بوده اند.

از طرفی لوئیس سوارز هم در بازی‌های ابتدایی اروگوئه ۲ بار موفق با گلزنی شده تا بهترین گلزن آبی و آسمانی‌ها باشد.

تیم صدرنشین این گروه در مرحله بعدی باید به مصاف تیم سوم گروه‌های A یا B برود.

همچنین تیم دوم گروه هم در مرحله یک چهارم نهایی با شاگردان کارلوس کی روش در تیم ملی کلمبیا رو به رو خواهد شد.

اروگوئه و شیلی که به ترتیب در رتبه‌های هشتم و شانزدهم جهان (دوم و پنجم قاره آمریکای جنوبی) قرار دارند تاکنون ۸۱ بار در رقابت‌های مختلف با هم بازی کرده اند که حاصل آن ۴۵ برد برای اروگوئه، ۱۹ برد برای شیلی و ۱۷ تساوی بوده است.

دیدار اروگوئه و شیلی از ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد سه شنبه ۴ تیر با قضاوت رافائل کلوس برزیلی در ورزشگاه ماراکانا ریودوژانیرو برگزار می‌شود.

ترکیب احتمالی اروگوئه: فرناندو موسلرا، مارتین کاسرس، دیه گو گودین، دیه گو لاکسالت، ناهیتان ناندز، لوکاس توریرا، رودریگو بنتانکور، نیکولاس لودیرو، لوئیس سوارز و ادینسون کاوانی

ترکیب احتمالی شیلی: گابریل آریاس، جین بیوسجور، گیلرمو ماریپان، گری مدل، مائوریسیو ایسلا، اریک پولگار، آرتورو ویدال، چارلز آرانگوئیز، خوزه فوئنزالیدا، ادواردو وارگاس و الکسیس سانچز

ژاپن- اکوادور

ژاپن که با تیمی کاملا جوان در کنار باتجربه هایی، چون ایجی کاواشیما، گاکو شیباساکی، شویا ناکاجیما و شینجی اوکازاکی به عنوان یکی از ۲ تیم میهمان در کوپا آمه ریکا شرکت کرده است پس از شکست سنگین ۴ بر صفر مقابل شیلی در دومین بازی اش تیم قدرتمند اروگوئه را با تساوی ۲ بر ۲ متوقف کرد تا اکنون امیدوار باشد با بردن اکوادور به جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها برسد.

همچنین شاگردان هرنان داریو گومز هم امیدوارند با عبور از سد سامورایی‌ها شانس خود را برای صعود به عنوان یکی از ۲ تیم برتر سوم جام به مرحله یک هشتم نهایی زنده نگه دارند.

از آنتنونیو والنسیا و انر والنسیا و ادوار می‌توان به عنوان شاخص‌ترین بازیکنان اروگوئه در این جام نام برد، اما باید اذعات داشت سه رنگ‌ها (لقب تیم ملی اکوادور) با دوران اوجشان فاصله زیادی گرفته اند و مقابل همین تیم جوان ژاپن هم شانس کمی برای برد دارند.

هر یک از تیم‌های ژاپن و اکوادور در صورت صعود از این گروه در مرحله بعدی به احتمال فراوان با برزیل میزبان بازی می‌کند.

اکوادور در رنکینگ فیفا جایگاه نهم آمریکای جنوبی و شصتم جهان را در اختیار دارد، اما تیم ملی ژاپن، دوم آسیا و بیست و هشتم جهان است.

ژاپن و اکواوور تاکنون سه بار با هم بازی کرده اند که سهم اکوادوری‌ها ۲ پیروزی و ژاپنی‌ها یک برد بوده است.

گابریل آچیلیر، مدافع میانی اکوادور به دلیل اخراج مقابل شیلی در این بازی غایب است.

این بازی هم از ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد سه شنبه با قضاوت خسوس والنزوئلا ونزوئلایی در ورزشگاه مینیه رائو بلوهوریزونته انجام می‌شود.

ترکیب احتمالی ژاپن: ایجی کاواشیما، توموکی ایواتا، نائومیچی اوئدا، تاکهیرو تومیاسو، دائکی سوگیوکا، شویا ناکاجیما، کو ایتاکورا، گاکو شیباساکی، کوجی میوشی، شینجی اوکازاکی، هیروکی آبه

ترکیب احتمالی اکوادور: الکساندر دومینگوئز، پدرو ولاسکو، رابرت آربولدا، آرتورو مینا، کریستین مندز، جگسون مندز، جفرسون اورجوئلا، کارلوس گروزو، آنخل منا، انر والنسیا، روماریو ایبارا


بیشتر بخوانید:

آغاز ماجراجویی قهرمان آسیا در آمریکای جنوبی/تقابل ستارگان اروگوئه با بی نام و نشان های اکوادور

برزیل ۳ - بولیوی صفر/ سه امتیاز افتتاحیه به حساب شاگردان تیته واریز شد

آنچه باید درباره کوپا آمه ریکا بدانید/ آغاز نبرد ستاره‌ها در سرزمین قهوه


انتهای پیام/

پیش بازی دیدار های مرحله گروهی کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار