مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

ثبت نام بیش از یک میلیون نفر در کنکور ۹۸/ زمان بندی دقیق برگزاری آزمون مشخص شد

توکلی گفت: تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ نفر برای شرکت در آزمون سراسری امسال ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام یک میلیون و ۱۱۹ هزار داوطلب در آزمون سراسری سال ۹۸/ زمان بندی دقیق برگزاری آزمون مشخص شدحسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین آمار آزمون سراسری سال ۹۸ اظهار کرد: برای پذیرش و دوره‌های دانشگاهی روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: از تعداد کل ثبت نام کنندگان ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر داوطلب گروه ریاضی و فنی، ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ داوطلب گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۳۶۰ داوطلب گروه انسانی، ۲۵ هزار و ۱۳۵ هزار داوطلب گروه هنر و ۱۰ هزار و ۸۷ نفر داوطلب گروه زبان خارجه هستند.

توکلی درباره ثبت نام کنندگان خانم و آقا بیان کرد: تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ داوطلب خانم و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر داوطلب آقا هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: آمار ثبت نام کنندگان با آزمون در کنکور سراسری سال ۹۸ نسبت به آزمون سال گذشته ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر افزایش داشته است.

سهم داوطلبان نظام جدید بیشتر است

وی با اشاره به داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم گفت: از تعداد کل ثبت نام کنندگان ۵۷۷ هزار و ۲۵۵ داوطلب نظام جدید و ۵۴۱ هزار و ۷۶۰ داوطلب نظام قدیم هستند و به عبارتی دیگر ۵۱.۵۹ درصد ثبت نام کنندگان نظام جدید و ۴۸.۱ درصد ثبت نام کنندگان نظام قدیم یا همان پیش دانشگاهی هستند.

توکلی اظهار کرد: ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ داوطلب علاوه بر انتخاب گروه اصلی آزمون خود نسبت به شرکت در آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجه هم اعلام علاقه کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش درباره تعداد شرکت کنندگان در آزمون هنر و زبان‌های خارجه اظهار کرد: ۷۸ هزار و ۵۸۵ داوطلب علاقمند به شرکت در گروه هنر و ۱۵۵ هزار و ۵۲۴ داوطلب علاقمند به شرکت در گروه زبان‌های خارجه هستند.

وی با توجه به آنکه گفته شد آمار داوطلبان شرکت کننده در آزمن یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ نفر است به انضمام ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ نفری که برای شرکت در آ‌زمون‌های هنر و زبان‌های خارجه هم اعلام علاقه کرده‌اند به طور یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۱۲۴ کارت ورود به جلسه صادر شده است.

برگزاری آزمون سراسری در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیر ماه 

توکلی افزود: از این تعداد کارت صادر شده ۸۰۱ هزار و ۷۲۳ کارت برای خانم‌ها و ۵۵۱ هزار و ۴۰۱ کارت برای آقایان و کارت ورود به جلسه از روز نهم تیر ماه لغایت ۱۲ تیر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش درباره زمان برگزاری آزمون سراسری بیان کرد: داطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی صبح روز پنجشنبه ۱۳ تیر و گروه هنر بعدازظهر روز پنجشنبه آزمون می‌دهند؛ گروه تجربی صبح روز جمعه و گروه زبان‌های خارجی هم بعدازظهر روز جمعه ۱۴ تیر ماه برای شرکت در آزمون حاضر می‌شوند.

وی یادآوری کرد: برای آزمون سراسری سال ۹۸ دو نوع سوال هم برای گروه آزمایشی نظام جدید و هم داوطلبان نظام قدیم تهیه شده است و همچنین اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری هفته دوم مرداد ماه و نتیجه نهایی نیمه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.