جرائم مربوط به مواد مخدر، درصدر جرایم زندانیان اصفهان

مدیر کل سازمان زندان های استان اصفهان گفت: ۳۸ درصد زندانیان، به علت جرایم مربوط به مواد مخدر در زندان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اسدالله گرجی زاده مدیر کل سازمان  زندان های  استان اصفهان در نشست خبری امروز با اشاره به سه رتبه اول جرم زندانیان اظهار کرد:۳۸ درصد زندانیان با جرم مواد مخدر، ۲۶ درصد سرقت و ۱۱ درصد به علت جرایم مالی در زندان هستند.

وی به آمار زندانیان جرائم غیر عمد در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: ۱۴۵ نفر با بدهی ۲۳میلیارد تومانی وبا کمک خیرین و مردم نیکوکار اصفهانی آزاد شدند.

مدیر کل زندان استان اصفهان با اشاره به وجود ۱۵ زندان در استان اصفهان اضافه کرد: آمار زندانیان استان نسبت به کل کشور ۶ و سه دهم است که  این عدد نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد کاهش داشته است.

گرجی زاده با اشاره به اهمیت ایجاد نشاط در زندانیان عنوان ترد: باید کاری کنیم تا بعد از آزادی زندانیان، امکان اشتغال برای آن‌ها فراهم شود و به زندگی امیدوار باشند.

وی علت کاهش آمار زندانیان را دستور عفو تخفیف از سوی مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: با دستور ایشان ۴هزار نفر زندانی آزاد و۳هزار نفر مشمول عفو شدند.

گرجی زاده در خصوص آمار و اطلاعات زندانیان مطرح کرد:۸۸ درصد زندانی‌ها بومی و بقیه غیر بومی هستند و ۵۹ درصد از زندانیان متاهل و ۴۱ درصد مجرد هستند.

مدیر عامل ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به اشتغال ۷هزار و ۲۹۴ نفر از زندانیان عنوان کرد: از این تعداد ۲هزار و ۴۷۳ نفر اشتغال مولد،۲هزار و ۴۸۷نفر خدمات و ۲هزار و ۳۳۴نفر به کار صنایع دستی مشغولند.

وی ادامه داد: درآمد حاصل از اشتغال زندانیان بیش از ۴میلیارد تومان بوده است.
 

اقدامات زندان مرکزی در حوزه‌های فرهنگی


گرجی زاده در خصوص اقدامات آموزشی برای زندانیان بیان کرد: ۵مدرسه در استان کار آموزش به هزار و۶۶ زندانی از مقاطع ابتدایی تا تکمیلی را بر عهده دارد و ۱۹هزار و ۶۶۶نفر در برنامه‌های آموزشی و مهارت آموزی شرکت کرده اند.

مدیر کل زندان استان اصفهان اضافه کرد:۲هزار و ۸۶۹ نفر حافظ یک تا سی جز قرآن کریم هستند.

مدیر عامل ستاد دیه استان اصفهان در خصوص برگزاری دوره‌های مهارت آموزی عنوان کرد: با شرکت در دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای ه در زندان برگزار می‌شود،۷هزار و ۵۴۶ گواهی پایان دوره برای مددجویان صادر شده است.

نعیمه حکمت پور: وی از کسب رتبه‌های برتر زندان استان اصفهان در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: با برنامه ریزی و برگزاری دوره‌های مختلف زندانیان اصفهان موفق به کسب رتبه‌های برتر در سوادآموزی، رتبه دوم ورزش باستانی و رتبه اول کتابخوانی شده اند.
 

اقدامات زندان مرکزی در حوزه سلامت

مدیر کل زندان استان اصفهان با اشاره به خدمات پزشکی به زندانیان بیان کرد: ۱۱هزار و ۷۳۰مورد خدمات دندان پزشکی،۹۸هزار و ۲۲۶نفر خدمات پرستاری و ۲۵۴۸نفر خدمات مشاوره پزشکی دریافت و هزار و ۲۵۰نفر ویزیت شده اند.

 

اقدامات عمرانی زندان مرکزی

 
وی با اشاره به مشکلات وجود زندانیان شهرستانی در زندان مرکزی اظهار کرد:زندان نجف آباد و نطنز در سال گذشته راه اندازی شد و زندان شهرضا با ظرفیت ۷۰۰نفر کلنگ زنی شده است.

گرجی زاده به توسعه فضا‌های زندان مرک زی اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۴هزار متر مربع در دست احداث،۲هزار متر مربع بهسازی و ۵هزار متر مربع در حال بهسازی است.

مدیر کل زندان استان اصفهان از افتتاح بازداشتگاه موقت تازه تاسیس در زندان مرکزی خبر داد و گفت:این بازداشتگاه با ظرفیت ۸۰۰ نفر تا پایان هفته با حضور رئیس دادگستری افتتاح می‌شود.

گرجی زاده با اشاره به آمار آزادی زندانیان در سه ماه نخست امسال بیان کرد: ۱۱۴ نفر از ابتدای امسال آزاد شدند و ۶ هزار و ۹۱۹ نفر مرخصی رفته اند که از این تعداد مرخص شدگان، ۹۱۷ نفرمرخصی پایان حبس رفته اند.

وی به هزینه روزانه زندانیان اشاره کرد و گفت: هزینه غذا ۷ هزار و ۹۰۰ تومان و هزینه‌های بهداشت یک نفر زندانی ۳ هزاز تومان است.

مدیر عامل ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به کمک ۲ میلیارد تومانی به خانواده زندانیان اظهار کرد:۳ هزار و ۳۵۸ خانواده تحت پوشش زندان و ۲ هزار و ۳۱۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی هستند.

گرجی زاده به کمک یک میلیارد و ۸۷۹ میلیون تومانی خیریه امام حسین ع اشاره کرد و گفت: ۲۶۸ نفر با کمک‌های این خیریه آزاد و به خانواده‌های این زندانیان کمک نقدی صورت گرفت.
 
انتهای پیام/ی
 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار