در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هزینه ۳ برابری حوزه سلامت پس از طرح تحول/ کاهش تقاضای القایی با اجرای نظام ارجاع

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: طرح تحول نظام سلامت با افزایش سه برابری هزینه‌ و کمبود نقدینگی بیمارستان‌ها روبرو بوده است.

هزینه ۳ برابری حوزه سلامت پس از طرح تحول / کمبود نقدینگی بیمارستان‌ها تغذیه بیماران تحت تأثیر قرار داده است / اجرای درست پرونده الکترونیک سلامت سبب حذف سوء استفاده احتمالی از دفترچه‌های بیمه/ افزایش چشمگیر هزینه های حوزه سلامت در قالب طرح تحول نظام سلامت/ کاهش تقاضای القایی با اجرای نظام ارجاعحیدر عابدی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وزارت بهداشت مجبور شده است برای جذب پزشکان در مراکز بهداشتی درمانی دولتی، در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت تعرفه‌ها را افزایش دهد و این کار باعث شده است حداقل هزینه‌ها نسبت به سال‌های پیش از طرح تحول حدود سه برابر شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: در قالب طرح تحول دستمزد عمل‌های جراحی افزایش بسیار چشمگیری پیدا کرده و به دلیل نبود سیستم ارجاع، تقاضای القایی در بین مردم افزایش داشته و در نتیجه هزینه‌های درمان به طور سرسام آوری زیاد شده است.

افزایش بدهی بیمه تامین اجتماعی طی سال های اخیر

عابدی با اشاره به اینکه بر اساس اسناد، بدهی بیمه تامین اجتماعی نسبت به سالهای قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: امروزه شاهد افزایش هزینه‌های مختلف حوزه سلامت در کشور هستیم و من معتقدم تا به امروز صرفه جویی خاصی در هزینه‌های بهداشت و درمان کشور صورت نگرفته است.

وی افزود: اجرای درست پرونده الکترونیک سلامت باعث ایجاد نظم در ارائه خدمات می‌شود؛ در واقع با اجرای پرونده الکترونیک سلامت در کشور این خدمات در مسیر درستی انجام می‌شود، همچنین به دلیل حذف دفترچه‌های کاغذی سوء استفاده از دفترچه‌های بیمه کاغذی از بین می‌رود و در نتیجه هزینه‌های تحمیلی در حوزه سلامت که از طریق دفترچه‌های کاغذی بیمه حذف خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: با اجرای پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع یک بیمار به طور همزمان به چند متخصص مراجعه نخواهد کرد و این موضوع صرفه جویی خوبی برای وزارت بهداشت خواهد بود.

عابدی گفت: به دلیل آنکه بیمارستان‌ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند و باید بدهی‌های خود را به پیمانکاران بدهند، دور از انتظار نیست که در زمینه دادن تغذیه کامل به بیماران دچار مشکلاتی شده باشند.

تخلف فعالیت پزشکان موظفی در بیمارستان های دولتی فعال در بخش خصوصی

 وی افزود: فعالیت و طبابت پزشکان در ساعت فعالیت موظفی آنها در بخش خصوصی، اقدامی غیرقانونی است و اگر برای رئیس دانشگاه این مسئله محرز شود می‌تواند تصمیماتی در زمینه حذف کارانه پزشک متخلف در ساعت مربوطه بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: رئیس دانشگاه می‌تواند پزشک متخلف را به دادگاه به دلیل حاضر نبودن در سر کار در ساعات موظفی خود معرفی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار