فراهم شدن زیر ساخت‌ها سیستان و بلوچستان را شاهراه بازار‌های جهانی می‌کند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با برخورداری از فرصت مرز زمینی، دریایی و هوایی و تنها بندر اقیانوسی ایران در صورت فراهم شدن زیر ساخت ها‌ی لازم در تجارت و ترانزیت به شاهراه بازار‌های بین المللی تبدیل خواهد شد.

فراهم شدن زیر ساخت‌ها سیستان و بلوچستان را شاهراه بازار‌های جهانی می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی که با حضور نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که سبب توسعه این استان پهناور می‌شود توجه بیش از پیش به امر ترانزیت و تجارت است.

وی ادامه داد: معدن، گردشگری، دام، کشاورزی و ... از دیگر مواردی است که در رونق تولید و توسعه اقتصاد و اشتغال منطقه نقش بسیار مهم و تأثیر گذاری دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان از فعالیت مطلوب دامپزشکی در ایجاد اشتغال در استان تقدیر کرد و افزود: با واردات دام و فعال شدن بخش‌های زیر مجموعه در استان حدود ۱۵ هزار شغل در این استان احیا شد و ضروری است سایر دستگاه‌ها نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود به بهبود شرایط اقتصادی و کسب و کار کمک کنند.

علیرضا نورا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر احیای مجدد سازمان عمران سیستان، تصویب منطقه آزاد سیستان و اجرایی شدن منطقه ساحلی مکران تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: بازرگانی و ترانزیت ۲ ویژگی ملموس اقتصادی این استان محسوب می‌شوند.

عبدالحکیم ریگی افزود: یکی از امتیازات صادرات در سیستان و بلوچستان با کشور‌های همسایه عدم بکارگیری دلار در معاملات است به طوری که بهترین نوع معاملات اقتصادی یعنی پایاپای (کالا به کالا) در این مرز‌ها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان به بازار ۲۲۰ میلیون نفری جهان دسترسی دارد و این فرصت ارزنده‌ای برای تأمین نیاز‌های اولیه و صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیت بالای این استان در امر تجارت و ترانزیت هم اینک ۳۰ شرکت حمل و نقل بین المللی در این استان مشغول فعالیت هستند.

وی خواستار معرفی سیستان به عنوان بندر خشک شد و افزود: ضروری است با فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم در این استان مهم و مرزی زمینه توسعه تجارت و صادرات را در کشور فراهم کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هزار و ۲۵۰ پروانه بهره برداری صنعتی در این استان صادر شده است که تنها ۱۵ واحد آن ظرفیت اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را دارند و بیشتر این واحد‌ها کوچک و کارگاهی هستند.

نادر میرشکار بر راه اندازی زیر ساخت‌های حوزه صنعت و معدن در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: این استان نیازمند بسته خاص در زمینه اقتصادی است تا با برخورداری از مزیت‌های فراوان تجارت تأمین کننده نیاز کالا‌های اساسی کشور باشد.

 فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان در این نشست بر رفع مشکلات مالیاتی، اجرای کامل قانون رفع موانع تولید، تأمین زیر ساخت‌ها و سوخت معادن، اعطا تسهیلات با بهره کم، بهبود وضعیت اکتشافات معدنی، توجه به مشکلات فعالان اقتصادی شیلاتی نظیر گمرک و صادرات و توجه به ظرفیت‌های این استان در تأمین گوشت کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/ع

نشست فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار