افزایش ۸۱ درصدی صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از رشد ۸۱ درصدی صادرات و رشد ۵۱ درصدی ترانزیت از طریق پایانه مرزی میرجاوه خبرداد.

افزایش ۸۱ درصدی صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوهعلی خانقائی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، با اشاره به اهمیت بالای این پایانه مرزی در مراودات تجاری با کشور پاکستان گفت: افزایش ۵۷ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی میرجاوه در سه ماهه اول سال، نشان از افزایش اهمیت این پایانه مرزی و تأثیر مثبت سیاست‌های اقتصادی دولت در این زمینه دارد.

خانقایی گفت: رفع موانع موجود در صادرات و ترانزیت کالا، بهسازی و تجهیز پایانه‌های مرزی، برنامه ریزی و هماهنگی‌های بین بخشی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل، رونق صادرات و ترانزیت را برای استان در پی داشته و باعث رشد ۸۱ درصدی صادرات و رشد ۵۱ درصدی ترانزیت از این پایانه مرزی شده است.

وی گفت: اهتمام دولت جهت توسعه زیرساخت‌ها خصوصاً در بندر اقیانوسی چابهار، در کنار موقعیت ویژه و ممتاز استان سیستان و بلوچستان به دلیل همسایگی با دو کشور پاکستان و افغانستان و نیز دسترسی به آب‌های آزاد، از دلایل اصلی رشد چشمگیر مبادلات تجاری با کشور‌های همسایه می‌باشد.

خانقائی در ادامه با اشاره به جابجایی مجموعاً ۷۳۹ هزار و ۸۴۴ تن کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در سه ماهه اول سال جاری گفت: از این میزان کالا، بیش از ۴۲۹ هزار تن کالا سهم پایانه مرزی میرجاوه و بیش از ۳۱۰ هزار تن سهم پایانه مرزی میلک بوده است.

انتهای پیام/ع

صادرات کالا از طریق مرز میرجاوه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار