تاکید جانسون بر لزوم همکاری اتحادیه اروپا با انگلیس پس از اجرای برکسیت

نامزد سمت نخست‌وزیری انگلیس در اظهاراتی اذعان کرد این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا به همکاری این اتحادیه برای کاهش شوک‌های ناشی از این خروج نیازمند است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون، نامزد مطرح سمت نخست‌وزیری انگلیس و مدافع برکسیت سخت، دوشنبه شب  در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی اذعان کرد در صورت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، به «همکاری» این اتحادیه برای کاهش شوک‌ها نیاز دارد. 

او اطمینان داد اگر تا پایان ژوئیه نخست وزیر انگلیس شود، دولتش به هیچ وجه نه کنترلی در مرز‌های ایرلند شمالی تحمیل می‌کند نه مرزی میان ایرلند و ایرلند شمالی. خطر بازگشت مرز میان این استان از انگلیس (ایرلند شمالی) و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا باقی مانده است، یکی از موضوعات حساس در برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) است.

وزیر خارجه سابق انگلیس بار دیگر هشدار داد حتی اگر این کشور سی و یکم اکتبر، تاریخ نهایی برکسیت، بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، این موضوع بر قوت خود باقی است.

 جانسون همچنین اذعان کرد: «مطمئناً این موضوع فقط به ما بستگی ندارد. این مسئله به طرف دیگر نیز بستگی دارد. مطمئناً عنصری بسیار مهم وجود دارد و آن همکاری است.»

وی همچنین «دوره گذار» را مطرح کرد که پیش از این در ماه نوامبر ۲۰۱۸ ترزا می‌و بروکسل در مورد آن به توافق رسیده بودند با این حال  جانسون پس از اینکه پارلمان اروپا سه بار آن را رد کرد، «دوره گذار» را «توافق مرده» می‌داند.

نامزد سمت نخست‌وزیری انگلیس  که پیش از این در سمت شهرداری شهر لندن نیز ایفای نقش داشته است، گفت: «ما برای داشتن دوران گذار به نوعی توافق نیاز خواهیم داشت و این همان چیزی است که من مد نظر دارم و برای این کار باید با جدیت و قاطعیت خود را برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا یا بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی آماده کنیم تا بتوانیم جدی بودن انگلیس را به اروپایی‌ها ثابت کنیم.»

وی افزود: باید بروکسل را برای آغاز دوباره مذاکرات متقاعد کنیم.

بوریس جانسون قول داد اگر این کار به نتیجه نرسد، انگلیس سی و یکم اکتبر حتی بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار