اجرای طرح دریابست به بررسی بیشتر نیاز دارد

نحوه اجرای دریابست در محدوده آب‌های ساحلی استان بوشهر به بررسی بیشتر نیازمند است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، طرح دریابست چند سالی است بنا به تصمیم کمیته مدیریت صید، به منظور حفظ ذخایر میگو پیش از آغاز زمان صید اجرا می‌شود و در زمان اجرای آن، صیادان اجازه صید ندارند.

پارسال این طرح از پانزدهم تیر آغاز شد و تا اول مرداد ادامه داشت. اما برای امسال هنوز مشخص نیست که این طرح اجرا می‌شود یا خیر؟

جامعه صیادی استان بوشهر پیش از این اعلام کرده بودند که موافق دریابست هستند اما باید مشکلاتش حل شود.

به تازگی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر در نشست کمیته مدیریت صید شیلات بوشهر گفته است، با توجه به اینکه هنوز مشخص نیست دریابست در آب‌های ساحلی دو استان خوزستان و هرمزگان اجرا می‌شود یا خیر، اعضای کمیته صید بوشهر هم در اجرای این طرح مردد هستند.

منصور پاپری افزود: اجرا نشدن همزمان دریابست در استان‌های جنوبی نتیجه لازم را نخواهد داشت و موجب اعتراض جامعه صیادی استان بوشهر خواهد شد؛ بنابراین اعضای کمیته صید بر پیگیری شیلات به اجرای همزمان طرح در محدوده آب‌های ساحلی خلیج فارس تاکید دارند.

وی ادامه داد: شیلات بوشهر اجرای کامل طرح را پیگیری و تصمیم نهایی را اعلام خواهد کرد.

کارشناسان می‌گویند گرچه اجرای طرح دریابست بار‌ها در کشور‌های حاشیه خلیج فارس و به صورت بلند مدت و در ایران بیشتر در محدوده‌های کوتاه زمانی و کمتر از یک ماه اجرا شده، اما در مجموع نتایج مطلوبی در پی داشته است.

انتهای پیام/ک

زمان و نحوه اجرای طرح دریابست مشخص نیست

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.