مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: ۵۵۰ هزارتن گندم مازاد برنیاز کشاورزان خریداری می‌شود.

زین العابدین طایفه آقایاری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با اشاره به اینکه در سال جاری میزان تولید گندم در استان به ۶۸۰ هزار تن خواهد رسید اظهار کرد: پیش بینی می‌شود از این میزان افزون بر ۵۵۰ هزارتن مازاد برنیاز کشاورزان توسط دولت خریداری شود.
 
وی ادامه داد: برای خرید گندم از کشاورزان آذربایجان ۶۳ مرکز خرید در مناطق مختلف استان در نظر گرفته شده است که ۵ مرکز آن شامل دو سیلو در ارومیه، و سه سیلو در شهرستان‌های خوی، مهاباد و بوکان به صورت دولتی و ۵۸ مرکز نیز از طرف بخش خصوصی از کشاورزان، گندم خرید می‌کنند.
 
آقایاری با بیان اینکه کلیه خدمات بارگیری و تخلیه در مراکز خرید گندم رایگان است اضافه کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته در مراکز خرید دولتی به ازای هر تن گندم بیست هزار تومان کرایه حمل پرداخت می‌شود.
 
وی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را با ۴ درصد افت مفید، هزار و هفتصد تومان اعلام کرد و افزود: این قیمت در مقایسه با قیمت خرید سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی از ممنوعیت خروج گندم از استان نیز خبر داد و بیان کرد: در حمایت از کشاورزان گندم کار، از ابتدای تیرماه تا پایان فصل برداشت گندم از خروج گندم از استان جلوگیری می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

۶۳ مرکز در استان از کشاورزان گندم می‌خرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.