در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هنرمندان شهرستان‌ها موقعیت پیشرفت ندارند/ برگزاری حراج هنری در اصفهان به کجا رسید؟

مریم حسینی مدیر گالری امروز شهر اصفهان از محدودیت‌های پیشرفت هنرمندان در شهرستان‌ها سخن گفت.

مریم حسینی مدیر گالری امروز شهر اصفهان، در خصوص فعالیت هنری این گالری به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فعالیت این گالری از سال ۹۳ به صورت مشترک با یک گالری دیگر آغاز و پس از مدتی رویکرد و کار‌های هر دو گالری تفکیک شد. تمرکز این گالری بر روی هنرمندان اصفهان و همچنین برقراری ارتباط با شهر‌های دیگر است.

وی افزود: اصفهان شهری سنتی است که در زمینه هنر‌های سنتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما در زمینه هنر معاصر هنوز به جایی که باید نرسیده است. البته هنرمندان خوب و توانمند زیادی در این حوزه دارد، اما تاکنون حضور آن‌ها کمرنگ بوده و من در حال حاضر روی رونق فعالیت‌های این هنرمندان متمرکز هستم.

مدیر گالری امروز با بیان اینکه خیلی وقت‌ها از من می‌پرسند که چرا آثار هنرمندان تهران را به اصفهان می‌آوری، اظهار کرد: به دلیل اینکه همین الان با خیلی از گالری‌های تهران در مذاکره هستم، به ازای هر نمایشگاه که از هنرمندان پایتخت در اصفهان برپا می‌کنیم، یک هنرمند هم از اصفهان به گالری‌های تهران معرفی می‌شود و آثارش به نمایش درمی آید.

وی در خصوص محدودیت‌های تجهیزاتی و امکاناتی هنرمندان در شهرستان‌ها گفت: محدودیت‌ها خیلی زیاد و به گونه‌ای است که هنرمندان را به مهاجرت وا می دارد. برای بیشتر هنرمندان اصفهان در شهر خودشان اتفاقی نیفتاده و بعد از اینکه به تهران آمدند، کمی دیده شدند. من نمی دانم چرا موقعیت پیشرفت هنری فقط در تهران متمرکز شده است!

حسینی افزود: پتانسیل شهرستان‌ها خیلی بالاست؛ بسیاری از هنرمندان نامی تهران اصالتاً شهرستانی هستند، اما متاسفانه در شهرستان به فعالیت آن‌ها بها نمی‌دهند. اصفهان نیازمند برگزاری یک آرت فیر و یا گردهمایی جدی هنری است. قرار بود حراجی در اصفهان برگزار شود، اما دیگر خبری نشد. با این حال ما تلاش خود را می کنیم و امیدواریم اتفاق‌های خوب رخ دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.