با آموزش های فنی و حرفه ای، رونق تولید تحقق می یابد/ دوره های گوهرتراشی در بافران برگزار می شود

رئیس سازمان فنی و حرفه ای نایین گفت: هدف اصلی آموزش های این سازمان رسیدن به اشتغال و تحقق رونق تولید است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا پوربافرانی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای نایین گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های غیر رسمی درکشور است که با دوهدف ایجاد مهارت برای افرادی که فاقد مهارت بوده و ارتقا مهارت برای افرادی که مشغول به کار هستند تشکیل شده که افرادی که برای توانمند سازی و مهارت آموزی مراجعه می‌کنند باید حداقل پانزده سال داشته باشند تادر مراکز دولتی تحت آموزش قراربگیرند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای نایین، هدف اصلی این آموزش‌ها را رسیدن به اشتغال که از دغدغه‌های خانواده، جامعه ودولت می‌باشد دانست.

وی با اشاره به اینکه آموزش در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات ارائه می‌شود افزود: بالغ بر ۲۵۰۰ حرفه آموزشی درکشور دارای استانداردآموزشی است که مطابق این استاندارد‌ها در دوبخش تئوری و عملی ارائه می‌شود.


رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به رایگان بودن دوره‌ها بیان نمود: ما در فنی و حرفه‌ای حرفه‌های مختلفی از قبیل درود گری، تاسیسات آبیاری، تاسیسات گاز رسانی، مکانیک، برق وتعمیر موبایل در دستور کار مرکز قرار داده تا این برنامه‌ها مطابق با نیاز‌های جامعه و افراد صورت بگیرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهارنمود: درسالی که به نام رونق تولید نام گذاری شده آموزش میتواند تحقق این شعار را رقم بزند.

پوربافرانی گفت: اگر بخواهیم به بحث کیفیت در رونق اشاره بکنیم قطعا کیفیت زمانی رخ می‌دهد که این آموزش‌ها به روز باشد.

وی با اشاره به ارائه گواهینامه‌های معتبر توسط این آموزشگاه‌ها گفت: افراد با قبولی در آزمون منجر به اخذ گواهینامه می‌شوند که علاوه بر داشتن اعتبار بین المللی می‌توانند در خارج از کشورنیز مشغول به کار شوند.

وی در ادامه افزود: در شاخه کارودانش نیز دانش آموزانی به این سازمان معرفی می‌شوند که درمرکز برادران حدود ۱۵ شاخه قرارداده شده است که ظرفیت بالغ بر ۲۵۰ نفر را دارا می‌باشد.

پوربافرانی در ادامه از تشکیل دوره‌های گوهر تراشی در بافران خبر داد و افزود: با توجه به اینکه گوهر تراشی دارای قدمت قدیمی در کشور است، در مرکز فنی و حرفه‌ای بافران تجهیزاتی خریداری و برای راه اندازی کارگاه اقدام گردید که هدف ایجاد اشتغال در این شهر است.

وی درپایان با اشاره به پتانسیل موجود در شهرستان خاطرنشان نمود:در مرحله اول راه اندازی کارگاه گوهر تراشی در بافران با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال صورت گرفت که برای تکمیل این کارگاه نیاز به ۶۰۰ میلیون اعتبار است.

انتهای پیام/م

 

رونق تولید با آموزش های فنی و حرفه ای

برچسب ها: وزارت تعاون ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.