محیط زیست و شیلات سیستان و بلوچستان در زمینه حفاظت از دریای عمان تعامل کردند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: اداره حفاظت محیط زیست و شیلات سیستان و بلوچستان در خصوص حفاظت از محیط زیست دریای عمان با یکدیگر تعامل کردند.

محیط زیست و شیلات سیستان و بلوچستان در زمینه حفاظت از دریای عمان تعامل کردندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشرفعلی حسینی  در نشست مشترک با مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان که به منظور بررسی مشکلات و معضلات حفاظت از محیط زیست دریایی و همچنین زمینه‌های همکاری و هماهنگی برگزار شد، اظهار داشت: برقراری تعامل بیشتر بین ارگان‌های ذیربط در خصوص حفاظت از محیط زیست دریایی راه گشای حل معضلات زیست محیطی پهنه‌های آبی است.

وی گفت: باید ادارات شیلات و حفاظت محیط زیست که از نهاد‌های مسئول در حوزه دریا هستند با انجام گشت‌های دریایی مشترک میان یگان‌های حفاظت محیط زیست دریایی و حفاظت منابع آبزیان شیلات و همچنین بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسی این ۲ مجموعه نسبت به ساماندهی موضوعات جلوگیری از صید بی رویه آبزیان، عدم بکارگیری ابزار‌های صید نامناسب و ممانعت از آلودگی دریا اقدامات لازم را بعمل آورند.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ضمن بیان ظرفیت‌های ارزشمند صید و صیادی و آبزی پروری در آب‌های دریای عمان و نقش مهم آن در توسعه اشتغالزایی مردم محلی و رونق اقتصادی منطقه، به ضرورت تعامل بیشتر و انجام اقدام مشترک بین ارگان‌های شیلات و محیط زیست در خصوص حفاظت از منابع آبزیان و محیط زیست دریایی و برخورد با صیادان سودجو تاکید کرد.

هدایت اله میرمرادزهی افزود: با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه صیادی و آبزی پروری در آب‌های منطقه، نیاز به همکاری بیشتری بین این ارگان‌ها در خصوص رونق فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با شیلات است.

در پایان این نشست پس از هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص مسائل، مقرر شد گزارشی از مشکلات زیست محیطی دریای عمان ناشی از فعالیت‌های صید و صیادی و راهکار‌های پیشنهادی مربوطه با همکاری ادارات کل حفاظت محیط زیست و شیلات سیستان و بلوچستان تهیه و جهت پیگیری حل معضلات زیست محیطی به معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به منظور طرح در کمیته مشترک سازمان شیلات و سازمان حفاظت محیط زیست انعکاس داده شود.

انتهای پیام/ع

حفاظت از محیط زیست دریایی

برچسب ها: محیط زیست ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار