ایستگاه تحقیقات کشاورزی اردبیل توسعه می‌یابد

استاندار اردبیل گفت: اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی و گردشگری کشور محسوب می‌شود و برای رسیدن به راندمان تولید مناسب باید ایستگاه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی توسعه و تجهیز شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: به منظور پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغات مناطق مختلف استان تیم حرفه‌ای برای بررسی نوع محصولات به استان اردبیل اعزام شود.

وی با بیان اینکه اردبیل در تولید سیب زمینی نیز سرآمد است افزود:کشت نشاء سیب زمینی با تلاش نیرو‌های بومی انجام شده است و برای کشور یک برند خوبی محسوب می‌شود.

بهنام جو ادامه داد: با تامین اعتبار لازم، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برای حمایت از طرح‌های کشاورزی و گلخانه‌های تحقیقاتی می‌تواند از نخبگان استان اردبیل پشتیبانی کند.

در این جلسه معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز اظهار داشت: استان اردبیل از لحاظ زیرساخت تحقیقات باید تجهیز و توسعه یابد و برای پیشگیری از وارادات پرهزینه نهاده‌های کشاورزی نیاز به تولید بیشتر داریم.

وی افزود: در حوزه تحقیقات در اردبیل کار‌های خوبی انجام شده و با پشتیبانی بیشتر می‌توان برند سیب زمینی را یک محصول ویژه تحقیقاتی و بین المللی معرفی کرد.

همچنین خلیل نیکشاد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گزارشی از وضعیت تحقیقات کشاورزی استان ارایه داد.

انتهای پیام/ح

اردبیل در تولید سیب زمینی سرآمد است

برچسب ها: کشاورزی ، تولیدات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.